Stolar igen!

Har du hittat en bra sida på nätet om beach buggys? Eller har du en egen hemsida om din buggy? Tipsa om länkarna här.

Moderators: Magoo, kg-student, Björn J., fgronlun

Smajly

Re: Stolar igen!

Post by Smajly » Fri 13 Mar 2009, 23:50

BlgeDaniel wrote:Jag har just bytt stolarna i min buggy. Köpte ett par "Mamba Clubman" från http://www.classicvw.se
Detta är för övrigt min första post här så....HEJ! :D
// Daniel
Välkommen hit.
Buggyn såld - Kör nu VW Golf Mk1 Cab -89 + mina andra bilar

Rydh

Post by Rydh » Sat 14 Mar 2009, 00:06

karlsson wrote:ja dom va snygga!! skulle nog nästan hellre satsa på dom än cobra clubmans...synd jag redan handlat :evil:
Det kan nog tänkas bli lite varmt om arslet efter att man stått i solen ett tag, frågan är om sådan vinyl är lika slitstarkt som tyget på cobrastolar. mina har jag ju haft i många år nu och dom är inte slitna bara blekta

//Rydh
Image
Buggy-67 V70 2.5T-05 Micra-05
http://www.brumm-brumm.se

BlgeDaniel

Post by BlgeDaniel » Sun 15 Mar 2009, 14:10

Rydh wrote: Hej, dom såg ju inte alls dumma ut, hur tycker du att kvaliten är på dom?
Man kan väl kanske inte begära så mycket av stolar för det priset, men jag tycker de känns bra.
Hade Corbeau-stolar av liknande modell förut & de nya känns nog lika stabila & bekväma som dem tycker jag.
Nu har jag iofs inte åkt i de nya, bara provsuttit.
Rydh wrote:Det kan nog tänkas bli lite varmt om arslet efter att man stått i solen ett tag
Jo, risken är nog överhängande att de blir heta nåt så inåt h-vete en varm sommardag...dock så tål de ju fukt.
Rydh wrote:frågan är om sådan vinyl är lika slitstarkt som tyget på cobrastolar. mina har jag ju haft i många år nu och dom är inte slitna bara blekta
Mjo, det är ju frågan det. Kan tänka mig att vinyl spricker i sömmarna lättare än vad vanligt tyg gör.
Smajly wrote:Välkommen hit.
Tack!

Post Reply