Författare Meddelande

<  Länktips  ~  buggy Klubbar..

InläggPostat: sön 14 mar 2010, 14:33
AnvändarvisningsbildInlägg: 803Ort: LommaBlev medlem: ons 02 aug 2006, 08:07
Kan vi inte starta en svensk buggy klubb då ? som inte är knuten till nåt annat utan enbart för buggys ! finns ju fläktfolket men där är det bubblor som är största medlems talet ! finns många bubble klubbar men få bubbyklubbar ! nån som har haft funderingar i samma banor ?

(o\_!_/o)
Offline Profil
InläggPostat: sön 14 mar 2010, 15:05
ModeratorInlägg: 8252Ort: Skepparslöv (Kristianstad)Blev medlem: tis 18 jul 2006, 18:04
hehe, jo... som en ren klubb finns tankarna snurrandes och jo, jag har reggat www.buggyklubben.se
Dock tänker jag aldrig skapa nåt för att konkurrera med denna sida!

Får man in mer än 2 fingrar mellan hjul och skärm är bilen för hög.
Offline Profil
InläggPostat: mån 15 mar 2010, 13:03
AnvändarvisningsbildInlägg: 803Ort: LommaBlev medlem: ons 02 aug 2006, 08:07
Nä du behöver inte konkurera ut denna sidan ! Tänkte mest en klubb för buggyåkare som kan ha lite träffar å körningar !

(o\_!_/o)
Offline Profil
InläggPostat: mån 15 mar 2010, 17:45
AnvändarvisningsbildInlägg: 2988Ort: HelsingborgBlev medlem: sön 04 feb 2007, 22:39
Kan moderatorn lyfta denna diskussion till annan plats. Ämnet är OT. Diskussionen är intressant men på fel ställe!
Helt klart värt att ha i egen tråd.

Offline Profil
InläggPostat: mån 15 mar 2010, 22:40
AnvändarvisningsbildInlägg: 3526Ort: LandskronaBlev medlem: ons 11 okt 2006, 14:01
Ja med klubb menas inget som konkurerar med andra sidor..
Tror Stefan menar att man gör det till en fysisk klubb.. där någon håller lite i trådarna och arrangerar lite olika event, träffar och annat kul. Under lite mer ordnade förhållande/seriöst. Och kanske då att ha en liten årsavgift för att finansiera lite roligare träffar där klubben kan stå för litta korvagrillning o annat sånt.
Och som han skrev som ett exempel, fläktfolket, fast då som en ren buggyklubb i typ samma anda.
En sån klubb behöver den ju inte ens ha en egen websida utan allt sånt kan man ta i en ny forumdel här.

InläggPostat: tis 16 mar 2010, 08:42
ModeratorInlägg: 8252Ort: Skepparslöv (Kristianstad)Blev medlem: tis 18 jul 2006, 18:04
Behöver jag säga att jag fnulat på det lääääänge, problemet är väl snarast att få ihopa en styrelse...
spinn på med idéer, jag är övertygad om att vi kan ha en klubbdel på forumet om vi frågar snällt.
Jag hade ju en träff i höstas, man kan ju helt enkelt göra som så att man har en träff/årsmöte i början av var säsong...

men spinn på ni bara :)

Hursom så tänkte jag att om vi blir mer än 2-3 buggys på BR (som kommer härifrån) så kunde vi kanske campa allihopa i en klunga :D

Offline Profil
InläggPostat: ons 17 mar 2010, 00:47
AnvändarvisningsbildInlägg: 3526Ort: LandskronaBlev medlem: ons 11 okt 2006, 14:01
Magoo skrev:
Hursom så tänkte jag att om vi blir mer än 2-3 buggys på BR (som kommer härifrån) så kunde vi kanske campa allihopa i en klunga :D

Helt klart, glöm bara inte att göra reklam för forumet..

InläggPostat: ons 17 mar 2010, 10:37
det görs väl alltid?!??
har dock ingen klibba på min blåe, men det ska nock lösas.

Offline Profil
InläggPostat: ons 17 mar 2010, 20:12
Inlägg: 597Ort: malmö/arlövBlev medlem: fre 28 aug 2009, 22:01
Smajly skrev:
Magoo skrev:

haha jag tror faktiskt att av alla träffar man får på beachbuggy på google känns ju 90 % som vidare länkar till vårt kära forum :roll:

tycker vi e välreklamerade som de e nu behöver vi bara stoppa exporten av våra kära ögonstenar :evil:

Offline Profil
InläggPostat: ons 17 mar 2010, 21:17
AnvändarvisningsbildInlägg: 664Ort: Avesta // DalarnaBlev medlem: sön 05 apr 2009, 09:12
ALEXANDER skrev:
Smajly skrev:
Magoo skrev:

haha jag tror faktiskt att av alla träffar man får på beachbuggy på google känns ju 90 % som vidare länkar till vårt kära forum :roll:

tycker vi e välreklamerade som de e nu behöver vi bara stoppa exporten av våra kära ögonstenar :evil:

Håller med! Dock lär det ju tyvärr till en förändring av prisbilden i Sverige, för att det inte ska vara värt att skicka dem utomlands. Det är ju inte många som kommer hålla dem kvar i Sverige, om de får betydligt bättre betalt för dem på export! :(

InläggPostat: ons 17 mar 2010, 23:26
finns fördel med exporten... det ökar priserna på de som finns kvar.
Dock är det en skam att de rullar ut i den takten som sker.

Offline Profil
InläggPostat: tor 18 mar 2010, 01:47
AnvändarvisningsbildInlägg: 1230Ort: NorrköpingBlev medlem: tor 26 apr 2007, 20:56
Magoo skrev:

Det funkade ju bra för er på Bug-Run 2009 !-) Bild på "Crono" i stoort tält. (Och hoppas han "kommer igen" på forumet med tankar och projekt!)

Bild

Offline Profil
InläggPostat: tor 18 mar 2010, 11:24
ja, va tusan...
jag gör såhär:
jag tar reda på vad som krävs från kommunen (vi vill ju ha bidrag :) ) och sedan ser jag hur många som kommer till BR. Jag tänkte campa på vanlig plats (dvs grönområdet vid strippstarten) och kommer det tillräckligt så ser vi till att grunda nåt där :)

Offline Profil
InläggPostat: fre 19 mar 2010, 00:06
AnvändarvisningsbildInlägg: 1230Ort: NorrköpingBlev medlem: tor 26 apr 2007, 20:56
"Bidrag"...Lever du fortfarande på 80-talet ?
Klubbidrag från kommunen kan man ansöka om för "ungdomsverksamhet" - I´ll say no more !-)

Offline Profil
InläggPostat: fre 19 mar 2010, 09:01
jamen efter valet måste det gå :)
skämt åsido, tar ändå reda på vad som krävs för uppstart, har ju tidigare bara kommit in i redan existerande föreningar.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]
Sida 1 av 2
20 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori