Författare Meddelande

<  Länktips  ~  buggy Klubbar..

InläggPostat: lör 20 mar 2010, 00:29
AnvändarvisningsbildInlägg: 1246Ort: NorrköpingBlev medlem: tor 26 apr 2007, 20:56
Magoo skrev:
hehe, jo... som en ren klubb finns tankarna snurrandes och jo, jag har reggat http://www.buggyklubben.se
Dock tänker jag aldrig skapa nåt för att konkurrera med denna sida!

Jag tycker att detta forum redan fungerar som "klubb" !?
Så min tanke är väl att om du funderar på att grunda en förening, inbjud de regionala medlemmarna till ett möte?
Mötet bestämmer stadgar, mål osv...
Sedan får ni väl diskutera huruvida ni inte "konkurrerar" med forumet...;-)

Offline Profil
InläggPostat: lör 20 mar 2010, 12:19
AnvändarvisningsbildInlägg: 3526Ort: LandskronaBlev medlem: ons 11 okt 2006, 14:01
mettis skrev:
Magoo skrev:
hehe, jo... som en ren klubb finns tankarna snurrandes och jo, jag har reggat http://www.buggyklubben.se
Dock tänker jag aldrig skapa nåt för att konkurrera med denna sida!

Jag tycker att detta forum redan fungerar som "klubb" !?
Så min tanke är väl att om du funderar på att grunda en förening, inbjud de regionala medlemmarna till ett möte?
Mötet bestämmer stadgar, mål osv...
Sedan får ni väl diskutera huruvida ni inte "konkurrerar" med forumet...;-)

Forumet kommer bli "klubbens" mötesplats så någon konkurrans kommer aldrig att finnas.

InläggPostat: lör 20 mar 2010, 18:22
AnvändarvisningsbildInlägg: 1246Ort: NorrköpingBlev medlem: tor 26 apr 2007, 20:56
Nej, jag förstår att avsikten inte är så....
Sedan vet ju inte jag vilka som ligger bakom Beachbuggy.se - privat initiativ, eller avknoppning från det Danska forumet?
Menar bara att denna community funkar. Om ni nu är (samma) gäng som samlas IRL och väljer styrelse osv så är det ju bara det som krävs att bilda en förening. Men det är ju samtidigt behäftat med vissa fallgropar... I vår lokala klubb har vi inte registrerat oss (tecknat firma) som förening. Vi anser att detta inte behövs iom att vi inte har någon ekonomisk rörelse? I klubbens första år registrerades den och fick lite bidrag från TBV för "studiecirkelledare" iom att medlemmarna var så unga. Året därpå blev det kvarskatt! Och då var ingen intresserad att betala detta och föreningen upplöstes. Senare startades den om med annat namn och styrelse, och efter ett par år bytte vi till det ursprungliga namnet.
Finns bra böcker på biblioteket om regler angående föreningsverkamhet, och ingen av er har erfarenhet?
Bara mina tips ?

Offline Profil
InläggPostat: lör 20 mar 2010, 20:20
ModeratorInlägg: 8273Ort: Skepparslöv (Kristianstad)Blev medlem: tis 18 jul 2006, 18:04
Jodå, erfarenhet ab klubbar/föreningar finns, har varit sekreterare, vice ordförande och ordförande o föreningar. Det är själva grundandet Jag aldrig varit med på.

Får man in mer än 2 fingrar mellan hjul och skärm är bilen för hög.
Offline Profil
InläggPostat: lör 20 mar 2010, 21:32
AnvändarvisningsbildInlägg: 3526Ort: LandskronaBlev medlem: ons 11 okt 2006, 14:01
mettis skrev:
Nej, jag förstår att avsikten inte är så....
Sedan vet ju inte jag vilka som ligger bakom Beachbuggy.se - privat initiativ, eller avknoppning från det Danska forumet?

Om du menar detta forum?? så har det funnits ett X antal år nu och dom flesta aktiva här e dom som vatt med sedan starten och är inget avhopp från det danska..
Snarare att det danska tillkommit som ett komplement till detta.

Eller de va inte de du menade.? Vilket danska forum menar du?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]
Sida 2 av 2
20 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori