Författare Meddelande

<  Länktips  ~  Buggyartikel i senaste nummret av Klassiker.

InläggPostat: lör 16 maj 2015, 09:43
AnvändarvisningsbildInlägg: 3761Ort: GöteborgBlev medlem: fre 23 nov 2012, 11:54
Julinummret, nr 5, av Klassiker inngehåller en artikel om en kille som renoverat en Beach Buggy.

InläggPostat: lör 16 maj 2015, 17:47
Inlägg: 1175Ort: GotlandBlev medlem: tor 14 mar 2013, 20:13
Den får man ta och bläddra i nästa gång man är i affärn då =)

Offline Profil
InläggPostat: lör 16 maj 2015, 19:45
AnvändarvisningsbildInlägg: 3761Ort: GöteborgBlev medlem: fre 23 nov 2012, 11:54
tribaliztic skrev:
Den får man ta och bläddra i nästa gång man är i affärn då =)

Har ni inga bibliotek på ön?

InläggPostat: lör 16 maj 2015, 20:39
Det kostar nog mer i tid osv att ta sig till ett bibliotek än att köpa tidningen i affären =)

Offline Profil
InläggPostat: sön 17 maj 2015, 14:37
tribaliztic skrev:
Det kostar nog mer i tid osv att ta sig till ett bibliotek än att köpa tidningen i affären =)

Ni kanske har en dyrbar loklatrafiktaxa där, lösnummer kostar 89kr
Kanske kostar fossila bränslen, havre och melass mer än på fastlandet också.
Sedan är ju butilkerna ofta utrustade med såväl väktare som övervakningskameror... så det känns kanske dyrt. 8)

InläggPostat: sön 17 maj 2015, 21:24
Tänkte mest att bibblan ligger avsides för min del (mitt i smeten, svårt med parkeringar, som dessutom kostar pengar) och att jag värderar min tid ganska högt. Tror inte att nån väktare kommer och haffar mig för att jag bläddrar lite försiktigt i en blaska heller men man vet ju aldrig i det här landet...

Offline Profil
InläggPostat: sön 17 maj 2015, 22:38
Relaterar till de lokala ICA och Coop butikerna här som tycks dela på kostnaderna för en synnerligen välväxt väktare, ja välväxt på såväl höjden som på bredden och i färdriktningen. Men i huvudet är det nog inte så fett.
-"Dö, det här är tamigfan inget bibliotek", säger han till mig när jag tjuvläser någon motortidning, samma replik med samma tonläge till några barn som tjuvläser Bamse, ingen urskiljning eller pardon.
Men du kan vara lugn, han är arketypen i Magnus Ugglas låt, "IQ" det är också så som stadsdelens barn och ungdomar kallar honom, IQ! Ja var lugn, han kommer aldrig att hitta till Gotland, han kan inte läsa en karta, vet inte skillnaden på de svarta och blåa linjerna. Kan inte skilja ett grönområde från ett industriområde (inte ens då han befinner sig i något sådant). Jag tror inte han tog till sig informationen under grundskolans geografilektioner. Han är nog lika ovetande om våra största öar, som de halländska floderna.

Hur skall jag nu hitta tillbaka till Klassiker...?
Men köp en prenumeration, jag tycker att den tidningen är trevlig, men välformulerade lätt humoristiska och baksluga artiklar.
Alltid lär man sig något genom att studera faktarutorna och se deras bilder på,isärtagna motorer...

InläggPostat: mån 18 maj 2015, 20:53
Skulle en väktare bete sig så mot mig skulle jag ta ett seriöst samtal med butiksägaren. Självklart ska man få kolla igenom ifall det är nåt av värde i tidningen innan man köper den. Visst, om man står där en timme eller två och lusläser hela... =)

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]
Sida 1 av 1
8 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori