Skurts Buggy -68

Här kan du skriva om din buggy och om dina aktiviteret i garaget.

Moderators: Magoo, kg-student, Björn J., fgronlun

Skurt

Re: Skurts Buggy -68

Post by Skurt » Mon 04 Mar 2013, 23:30

Magoo wrote:6:e är en röd dag, 7:e en klämdag och 8/9 lö/sö... :)
Vissa av oss jobbar ju uppemot 50-60 timmar i veckan. Så är det när man har heltidsjobb, eget företag och jobbar som musiker på samma gång 8)
Men jag tror det ska lösa sig!
Projekt rädda bubblan -66

Skurt

Post by Skurt » Tue 05 Mar 2013, 19:51

Image

Idag kunde jag inte hejda mig när jag kom hem från jobbet och det var hela 7 grader varmt ute. Buggyn fick sig sin första ordentliga teståkning på torr asfalt och herregud vad härligt det var!

Magoo
Moderator

Post by Magoo » Tue 05 Mar 2013, 20:52

Skurt wrote:
Magoo wrote:6:e är en röd dag, 7:e en klämdag och 8/9 lö/sö... :)
Vissa av oss jobbar ju uppemot 50-60 timmar i veckan. Så är det när man har heltidsjobb, eget företag och jobbar som musiker på samma gång 8)
Men jag tror det ska lösa sig!
jag har bokat in semester den klämdagen sen förra året :-)
Image
http://www.garaget.org/magoo
1 buggy är en för lite ;) (har 3 st i garaget...varav 2 besiktigade)
Får man in mer än 2 fingrar mellan hjul och skärm är bilen för hög.

Skurt

Post by Skurt » Mon 11 Mar 2013, 10:32

Så fick jag liv i hastighetsmätaren igen. Jag hade inte riktigt fattat att vajern skulle hela vägen ut genom fettkoppen och sedan låsas med saxpinne, eftersom den inte stack ut ur fettkoppen när jag rev bilen. Men nu sitter det ny vajer och ny fettkopp på plats! Allt funkar suveränt.

Fick även mina centrumkåpor som verkligen blev pricken över i'et på fälgarna. Nu ser den komplett ut! Fick även ett par stänkskydd som var tänkta att ha bak på bilen, men har inte riktigt bestämt mig för om jag verkligen vill ha dem eller ej. Jag tycker personligen att stänkskydd får bilen att kännas ytterligare lite komplett, det känns nästan lite naket baktill annars. Visst är det fränt att se mycket av däcken baktill, men jag föredrar att "knyta ihop" baken med stänkskydd. Dessutom är det ju snällt mot eventuell bakomvarande trafik!

Ska försöka hitta någon snygg lösning då jag inte vill att stänkskydden skall kännas "blaffiga" bak till. De ska sitta snyggt och tillräckligt diskret för att man inte ska reta sig på dem. Återkommer med lite bilder!

Det ENDA som egentligen är kvar att göra på bilen nu är mitt förbannade påfylllningsrör till tanken. Dumt nog tänkte jag inte alls på att det läckte när jag satte tillbaka tank, huv, ruta, drog all el och färdigställde bilen. Det var inte förrän jag tankade och provkörde första gången som jag kom på att jag visst borde fixat det också! Så nu måste jag hitta en bra lösning för min idiotiska lösning som sitter där nu. Hade jag tänkt mig för lite så skulle jag plastat igen tankhålet i huven och flyttat ner locket 10 cm så att det hamnat mitt över tankröret. Just nu sitter tanklocket för högt upp på huven så att jag får en mycket snäv 90 gradersböj från tanklock fram till tankröret. Det är i 90-böjen som jag har en läcka och jag har ännu inte kunnat hitta lämplig slang eller liknande för att få till det. Någon som har en bra idé?

Kan även meddela att min buggy INTE får vara med i utställningen Halmstad Sports Car Event den 20 Juli. Den är inte tillräckligt sportig :roll:

ALEXANDER

Post by ALEXANDER » Mon 11 Mar 2013, 13:15

Se de som en komplimang. De e väl bara japsar med shyst lack o påhängd plast dom vill ha där? Precis som på elmia. Inget för någon som faktiskt byggt något

Ducce

Post by Ducce » Mon 11 Mar 2013, 14:41

Skurt wrote:Hade jag tänkt mig för lite så skulle jag plastat igen tankhålet i huven och flyttat ner locket 10 cm så att det hamnat mitt över tankröret. Just nu sitter tanklocket för högt upp på huven så att jag får en mycket snäv 90 gradersböj från tanklock fram till tankröret. Det är i 90-böjen som jag har en läcka och jag har ännu inte kunnat hitta lämplig slang eller liknande för att få till det. Någon som har en bra idé?
Kolla i min tråd om hur jag gjorde när jag flyttade mitt påfyllningsrör, där kanske du kan få nån ide :)
http://www.beachbuggy.se/forum/viewtopic.php?f=1&t=3253
Arbete är tillflykten för människor som inte har något bättre att sysselsätta sig med.

MIN PROJEKTTRÅD

Skurt

Post by Skurt » Mon 18 Mar 2013, 14:01

Om någon är sugen så har jag börjat fundera på att sälja buggyn. Har blivit sugen på att skaffa mig en båt igen och har inte plats för båda!

Magoo
Moderator

Post by Magoo » Mon 18 Mar 2013, 14:55

NEEEJ... har du gjort den så fin så njut av en sommar i den.
Jag har ersatt mitt seglarintresse med buggys ;)
hade en Golif Jog Jouët -67 i nästan 15 år...saknar den...japp! byta mot buggy? ALDRIG!
behöver jag segla så hyr jag en båt en vecka istället :)
Image

Björn J.

Post by Björn J. » Mon 18 Mar 2013, 16:49

Jag tycker inte att det ena behöver utesluta det andra.
Större delen av armadan är såld, men har en motorbåt på 27" och en mindre gummibåt kvar som jag inte tänker gör mig av med.... Och en buggy....segelbåt, jolle, vinssurfingbrädan, riben och nån kanot är avyttrade för längesedan.
Problemet här är bristen på båtplatser.
Om grejerna inte funkar, kroma dem!!
VW Buggy 1600 -68.

Magoo
Moderator

Post by Magoo » Tue 19 Mar 2013, 07:08

Björn J. wrote:Jag tycker inte att det ena behöver utesluta det andra.
Större delen av armadan är såld, men har en motorbåt på 27" och en mindre gummibåt kvar som jag inte tänker gör mig av med.... Och en buggy....segelbåt, jolle, vinssurfingbrädan, riben och nån kanot är avyttrade för längesedan.
Problemet här är bristen på båtplatser.
mitt sista OT-inlägg (hoppas jag) om båtar...
Mina päron bor vid havet och har egen brygga... trots detta är båten avyttrad då jag tyckte man lade ner mer tid på att fixa till den inför var säsong, sjösätta/ta upp, masta på/av , täcka/täcka av etc... nu är det ca 65-70 mil dit, så blev det 1 vecka/år de sista 4 åren var det mycket.
Där jag bor är det akut brist på skärgård... dvs man kan bara dagssegla och eller vara i gästhamn vilket är BLÄ. hade "puttifrånpåsar" som var målade för att se förj*vliga ut bara för att slippa skava mot andra.
nåväl... i sommar eller nästa sommar blir det en vecka i gbg skärgård då en polare har tillgång till segelbåt där :)
Image

Björn J.

Post by Björn J. » Tue 19 Mar 2013, 08:15

Inga fler maritima svar mer än detta då.

Det finns ju en anledning till att det heter "fritidsbåt" -all fritid går åt för att hålla den i skick...
Det är väl likadant med "fritidshus" med gräsmattor och rabatter, strejkande vattenpumpar och hela tjocka släkten som ständigt kommer på oanmält besök...

Hur är det med "fritidsbilar"?
Om grejerna inte funkar, kroma dem!!
VW Buggy 1600 -68.

Post Reply