Författare Meddelande

<  Medlemmarnas beach buggy-projekt  ~  Marcus Buggy!

InläggPostat: tor 29 sep 2016, 21:03
AnvändarvisningsbildInlägg: 3700Ort: GöteborgBlev medlem: fre 23 nov 2012, 11:54
Inte behöver du lyfta av karossen för att ta ur motorn!
Motorn lyfts ut underifrån, ställ upp buggyn vågrätt på fyra pallbockar, tag bort bakhjulen, ställ en mc-domkraft under motorn, resten kan du läsa om och se bilder på i min projekttråd "Björntråden".

InläggPostat: tor 29 sep 2016, 23:57
AnvändarvisningsbildInlägg: 559Ort: SträngnäsBlev medlem: mån 09 jun 2014, 15:19
Björn J. skrev:
Inte behöver du lyfta av karossen för att ta ur motorn!
Motorn lyfts ut underifrån, ställ upp buggyn vågrätt på fyra pallbockar, tag bort bakhjulen, ställ en mc-domkraft under motorn, resten kan du läsa om och se bilder på i min projekttråd "Björntråden".

Det där med hur noga det är med vågrätt, det lärde jag mig i somras, den hårda vägen. Kopplingen tog stryk när motorn hamnade snett vid urmontering. Små fjädrar som for loss. Ren tur att jag hittade prylarna och slapp köpa ny koppling.

Offline Profil
InläggPostat: fre 30 sep 2016, 11:30
Jo då den står redan vågrätt på pallbockar. Men jag tycker att de är så lite plats att spela på mellan kaross och motor de är därför jag vill lyfta den lite :)

Offline Profil
InläggPostat: mån 03 okt 2016, 06:18
ModeratorInlägg: 8213Ort: Skepparslöv (Kristianstad)Blev medlem: tis 18 jul 2006, 18:04
en del karosser kan behöva en smekning med vinkelslip för att få ur motorn... (eller så lyfter man karossen)

ang motorers värde... från några hundra -> tusentals med kronor
att de legar länge gör ofta inget så länge de går runt.

Skrev tidigare om min frus kusins buggy som stått under en presenning i drygt 25 år. inget komp, men den gick runt.
tog nån timme så var den puttrandes igen.
lirkade den fram och tillbaka ett antal ggr så fick jag tendens till komp, sen byttes brytare och därefter fixades det med el då inget var kopplat.
lite fika och konstaterande att tanken var kass så körde jag gravitationsmatning till förgasaren från en dunk och VROOOOOOM :)

Får man in mer än 2 fingrar mellan hjul och skärm är bilen för hög.
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]
Sida 3 av 3
34 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori