JockeK's Buggy

Här kan du skriva om din buggy och om dina aktiviteret i garaget.

Moderators: Magoo, kg-student, Björn J., fgronlun

Post Reply
JockeK

JockeK's Buggy

Post by JockeK » Sun 08 Sep 2013, 20:33

Då var första delen av facelift nästan färdig. Den gamla instrumentpanelen var ohyggligt gräslig, rostig men funktionell :) Bestämde mig för att göra en facelift på den och införskaffade lite makrolonplast, nya reglage, mätare relän och dyl. Valde att lägga en kolfiberfilm på plasten då jag tyckte den var smidigare att jobba med jämfört med en aluminiumplåt som valet stog mellan. När jag började riva i elen så upptäcktes en del brister som numera är fixade ;-) Varken parkering- hel- eller halvljus var avsäkrat utan gick på konstantspänning från batterifrånskiljaren (säkerhetsbrytaren). Numera styrs hel/halv-ljus via relä istället. Även fixat lampa för halvljusindikering på hastighetsmätaren samt instrumentbelysning på denna vilket saknades innan. Monterat dit ett tändningslås så man slipper använda säkerhetsbrytaren för att stänga av mätarna som innan :P

Det som kvarstår på detta lilla projekt är nu att kasta bak kabel till oljetempsgivaren samt oljetrycksgivaren & jordkabel bak till motorn. Sen är det bara att snygga till kablaget :-)

Innan
Image

Efter
Image

Post Reply