Vgrens buggybygge #2

Här kan du skriva om din buggy och om dina aktiviteret i garaget.

Moderators: Magoo, kg-student, Björn J., fgronlun

vgren

Re: Vgrens buggybygge #2

Post by vgren » Tue 19 Jan 2021, 07:57

Jadå Björn det gjorde jag.
Nu har jag fått lite mer färg på motorn samt det mesta av motorelen är klar.
Image

En liten fråga som har: Tändföljden är ju 1-4-3-2. Går det att starta och köra med en annan tändföljd? Jag jämförde tändföljden från min andra bugg och satte dessa tändkablar likadant men då blir ju tändföljden 1-2-4-3. Min andra går bra och jag har inga problem att starta och jag har fin tomgång men det borde väl inte fungera? Eller är det jag som är snurrig?

Detta blir nog oxå den sista bilden från detta perspektiv på ett tag eftersom det inte är något värt att fotta från detta hållet kvar.
1 bugg klar och nästa på G

vgren

Post by vgren » Tue 19 Jan 2021, 19:21

Ha ha. Glöm det näst sista jag skrev ang tändföljd.
Jag har tydligen varit lite trött när jag har hållit på senaste tiden.
Jag hade ju satt värmeplåtarna fel... och ingen av er här på forumet har heller reagerat på det.

Nu är det ändrat och tänföljden korrekt så nu kan jag fortsätta utan huvvedbry ett tag till.

vgren

Post by vgren » Sat 06 Feb 2021, 12:33

Efter ett litet uppehåll så har det faktiskt hänt litegrann.
https://youtu.be/wKhAHMoX558

Har inte kopplat soppaledningen än men det känns skönt att veta att den för övrigt mår bra.

Jag har tyvärr karossen ute under ca 4 dm snö så jag måste invänta mildväder innan jag vill ta in den i garaget. Jag vill inte ha vatten överallt.
När karossen väl kommer in ska det byggas rattkonsoll och elen ska dras. Sen känns det inte som att det är mycket jobb kvar innan den går att köra men man vet aldrig 🙄

vgren

Post by vgren » Mon 15 Feb 2021, 20:06

Här var det lika tyst som i graven ju... Fortsätter väl att berätta om mina framsteg.
Tog hjälp av min minsting i söndags och bar fram karossen i solljuset. Hämtade en handduk och en varmluftspistol och smälte bort all snö och is som fanns.
Sen fick båda ungarna hjälpa till att bära in karossen och placera den på plattan. Efter lite justeringar fick vi till det ganska bra.
Image
Men jag har upptäck att det är en glipa på 2,5 cm mellan kaross och platta precis där plattan börjar smalna av framtill.
Tänkte göra ett försök att med hjälp av lite tyngder se om karossen vill sätta sig lite bättre.
Kommer ju att få använda en ganska tjock ”packning” mellan kaross och platta men jag skulle vilja ha en liiiten bättre passform än vad det är nu.
Jag ingen som helst erfarenhet av att jobba med glasfiber så alla tips mottages.

Post Reply