Nytt på forumet

Detta är avdelningen där du kan presentera dig. Lägg gärna upp bilder.

Moderators:Magoo, kg-student, Björn J., fgronlun

Post Reply
Eddy62
Nytt på forumet

Post by Eddy62 » Sun 15 Dec 2019, 23:06

hej alla

Vem kan berätta vad som är modellen eller märket för den här buggy?

Jag kan inte posta ett foto

Det gjordes med ett chassi från 1967

Tack i förväg :wink:

kg-student

Re: Nytt på forumet

Post by kg-student » Mon 16 Dec 2019, 07:04

För att posta ett foto måste du krympa det till max 100 kB eller spara den i ett webhotell och länka dit.
Utan bild är det omöjligt att hjälpa dig.
Om resultatet skall bli bra måste du lyssna på andra, och sedan göra som DU vill.
Buggypriset BugRun 2015 och People's choice West Coast Bug Meet 2015
Hemsida: http://dta019.wix.com/beach-buggy-teardrop

Eddy62

Post by Eddy62 » Mon 16 Dec 2019, 11:18

_copie-0__copie-0_DSCF4491.jpg
_copie-0__copie-0_DSCF4491.jpg
Hej alla.

Här är foton av mo buggy.

Tack för din hjälp.
Attachments
_copie-0__copie-0_DSCF4493.jpg

Björn J.

Post by Björn J. » Mon 16 Dec 2019, 12:35

Eddy62 wrote:
Sun 15 Dec 2019, 23:06
hej alla

Vem kan berätta vad som är modellen eller märket för den här buggy?

Jag kan inte posta ett foto

Det gjordes med ett chassi från 1967

Tack i förväg :wink:
Hej!
Jag skulle tro att det är en likadan karossmodell som jag har, en Boonie eller booniekopia, (stavas det med två o?).

Din har sidostycken, dessa var extratillbehör.

Man känner igen Boonien på "huset" över generatorn och förgasaren (där du har nummerskylten). Likså är uppbyggnaden på främre huven karktäristisk för modellen.

Bakljusen kallas för "hamburgerlyktor" möjligen för att dom ursprungligen tillverkades i Hamburg, eller kanske för att dom liknar någon snabbmatsrätt...? Saab 95 och Sonett hade liknande baklyktor men dom byggde mer profil utåt och hade nog mindre diameter också.

Fela mig om jag har rätt.
Om grejerna inte funkar, kroma dem!!
VW Buggy 1600 -68.

Eddy62

Post by Eddy62 » Mon 16 Dec 2019, 15:28

Tack för ditt svar. :wink:

Vet du i vilket land och vem dessa organ producerades?

Eddy62

Post by Eddy62 » Tue 17 Dec 2019, 13:13

Hej alla.

Jag hittade modellen för min buggy.

Det är en Dôsjebroare Buggy tillverkad på Härdplastteknik Olle Olsson.

Har någon sin e-postadress?

Jag kan inte ringa dem eftersom jag inte talar svenska, jag är fransk.

Tack för din hjälp. :wink:

Eddy62

Post by Eddy62 » Tue 17 Dec 2019, 13:29

Har någon företagsbroschyrer?

Eller kan du berätta när dessa Buggies gjordes?

:wink:

Eddy62

Post by Eddy62 » Tue 17 Dec 2019, 17:57

registreringsnummer DNH 180

identifikationsnummer 117172043

datum för första registrering
1967/01/01

kg-student

Post by kg-student » Tue 17 Dec 2019, 19:23

Om resultatet skall bli bra måste du lyssna på andra, och sedan göra som DU vill.
Buggypriset BugRun 2015 och People's choice West Coast Bug Meet 2015
Hemsida: http://dta019.wix.com/beach-buggy-teardrop

Eddy62

Post by Eddy62 » Tue 17 Dec 2019, 20:22

Tack för länkarna.

My Buggy finns i svenska papper så jag kan inte hitta den i den nederländska inventeringen.

Jag skulle behöva bevis för att det samlades på 1980-talet.

Fotoet av en kroppsidentifieringsplatta till exempel.

Tack för ditt samarbete

Eddy62

Post by Eddy62 » Sat 21 Dec 2019, 19:29

Ingen vet om det fanns identitetsskyltar på dessa Buggy ?

Tack för din information. :wink:

Magoo
Moderator

Post by Magoo » Mon 13 Jan 2020, 11:13

det finns inga id-plåtar på dösjebrokarosserna.
Jag har deras katalog (eller snarare prislista), men det finns inte så mycket mer information.
in english:
There were no ID-plates on these bodies.
The only thing I can get you a copy of is a broshure from the manufacturer of the body. However, all buggies from Sweden are home-built.
I guess that you are having trouble registering it in france and need stuff like a certificate from the builder, but that is unfortunately not possible to get unless you manage to track down the individual who built it.
Image
http://www.garaget.org/magoo
1 buggy är en för lite ;) (har 3 st i garaget...varav 2 besiktigade)
Får man in mer än 2 fingrar mellan hjul och skärm är bilen för hög.

westan

Post by westan » Tue 02 Nov 2021, 18:40

audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru

Post Reply