Ducce

Detta är avdelningen där du kan presentera dig. Lägg gärna upp bilder.

Moderators: Magoo, kg-student, Björn J., fgronlun

Locked
Ducce

Ducce

Post by Ducce » Thu 17 Feb 2011, 15:55

Känner att det är dags att pressentera sig här på forumet efter att ha ”smygit” runt här ett tag nu.

Namnet är Hasse, i skrivande stund 44 år ung.
Två barn från tidigare förhållande, en tjej född -91 (som flyttat hemifrån) och en kille född -94 (som fortfarande kommer och hälsar på var annan helg). Bor utanför Strängnäs i ett gammalt hus tillsammans med min fru och hennes två grabbar födda 92 och 95.
Har tyvärr alldeles för litet garage, men det får i alla fall plats en buggy, en motorcykel, och ett par mopeder.

Har alltid velat äga en buggy men tid och ekonomi har inte riktigt funnits. Är i grund och botten en SAAB-människa (ursäkta mitt ovårdade språk) men har genom åren haft en uppsjö olika bilmärken, bl.a. en 1303S -74 ett par år i mitten av 90-talet. Det var med den bilen mitt intresse för luftkylt började gro på allvar.

Nuvarande uppsättning fordon är:

Buggyn, en kortad 1200 från 1965 med AS-motor. Införskaffades i maj förra året. Fick den till ett bra pris, avställd och inte besiktigad sedan 1995. Hela förra sommaren gick tyvärr åt till att få den i körbart skick…renovera bromsar…elsanering…nya däck runt om…diverse puts, målning och polering m.m.
Besiktigades i augusti 2010 och gick igenom med blankt papper, så nu kan man njuta 2 somrar utan att behöva åka in till bilprovningen igen.
Så här såg den ut direkt efter besiktningen:
Image

Bruksbilen är i dagsläget en Toyota HiLux dubbelhytt från -04, härär bästa bilden jag hittade just nu:
Image

Har även en 2-hjulig leksak, en Ducati Paso 750 -90 som jag ägt sedan 94. Kommer nog aldrig kunna göra mig av med denna:
Image

Nog om mig, projekttråd kommer framöver, planer finns ju alltid
Arbete är tillflykten för människor som inte har något bättre att sysselsätta sig med.

MIN PROJEKTTRÅD

Locked