Björn J.

Detta är avdelningen där du kan presentera dig. Lägg gärna upp bilder.

Moderators: Magoo, kg-student, Björn J., fgronlun

Locked
Björn J.

Björn J.

Post by Björn J. » Tue 11 Dec 2012, 12:25

Hejsan!
Jag är född samma år som Typ 1 fick blinkers på framskärmarna.
Uppvuxen på Hisingen med diverse bubblor, först familjens -56:a senare nån ljusgrön senare 60-talare.
Första bilen var en babyblå 1302 -71, senare blev det en "guldbagge" en 1303 S -73. Det har florerat några kortare VW- bekantskaper också, men bruksbilarna har på senare tid varit japanska, nån tysk, japanska igen och de senaste har varit franska. Har en förkärlek till litet annorlunada fordon samt äldre folkvagnar.
Har länge tänkt mig någon hobbybil, tittat på CV2:or och hundkojor, men fastnade för buggykoncepet. Anledningen till en liten bil är garagets storlek, om det inte hade varit lika litet som bankkontot hade det nog istället blivit en Citroën DS eller ID (en padda) av sen 70-talsmodell. Eller hellre en Karmann Ghia.
Jag blev nog återuppväckt av Discovery Channel och Wheeler Dealers där Ed China gjorde om ett ladugårdsfynd till en BB.
Så blev jag förra veckan med en jättebillig BB, nybesiktigad och fullt körbar, men med en del grejer att fixa.
Ny instrumentbräda tillverkades i går i bandsågen, delvis nytt elsystem draget, nya diodbakljus, och litet annat fixat i det trånga garaget.
Jag har dessutom en massa andra teknikhistoriska intressen, samt en stor kärlek till familjen och till Bohuslän.
Om detta inte räcker har jag även en annan större pryl som till stor del är tillverkad av stryren och glasfibrer...
Sedan har vi ju också "Lilla Vargen" en ny fyrbent familjemedlem som hoppade ur BB´n vid en provkörning hemma på gatan, men jag får väl göra någon anpassning så att hon säkert kan åka med i fortsättningen.
Om grejerna inte funkar, kroma dem!!
VW Buggy 1600 -68.

Locked