tribaliztic, Gotland

Detta är avdelningen där du kan presentera dig. Lägg gärna upp bilder.

Moderatorer: Magoo, kg-student, Björn J., fgronlun

tribaliztic, Gotland

Inläggav tribaliztic » tor 11 apr 2013, 18:59

Morsning, insåg just att jag glömt att skriva en liten presentation!
Bor på Gotland och jobbar som målare/byggare men säljer även en del hemsidor. Har ett förflutet som IT-nisse och är nyfiken på teknik. Gillar att ta reda på hur saker funkar. Åkte buggy ett par gånger när jag var typ 10 år (nu är jag 36 om nån vecka) med min farfar och har väl egentligen inte haft nåt sug efter en egen förrän nyss. En del säger att det är tidig 40-årskris men jag inbillar mig själv iaf att det inte är riktigt så. Fruns farfar gick och dog för ett par år sen och vi fick då erbjudande om att köpa hans ställe. Inget var gjort sen 50-talet så på ca ett år har jag renoverat hela insidan (förutom hallen uppe och nere), det har varit många sena kvällar och långa helger men nu börjar jag se ljuset i tunneln. Samtidigt kom känslan av att jag skulle behöva nåt annat att tänka på. Snubblade över en buggy på blocket och insåg att det är ju ett perfekt projekt. Inte speciellt invecklat och inte så dyrt heller så länge man håller sig till "standardprylar". Kollade av olika alternativ, vanliga bubblor och även golf1 cab och lite sånt men just enkelheten gjorde ändå att det hela tiden gled tillbaka till buggyspåret.
Slängde ut lite funderingar och frågor här samt spred runt i bekantskapskretsen att jag var på jakt efter en buggy och det gav till slut napp. Mer om buggyn i min projekttråd, jag har en bild av hur jag skulle vilja att den såg ut men vet inte om det nånsin kommer så långt. Just nu gäller det bara att få den att gå klokt och få på nya däck så det går att besikta. Dock tar hus, fru, ungar (en av varje sex och åtta år), hästar och massa annat både tid och pengar ifrån buggyprojektet men jag smyger ut och pillar lite så fort jag kan =)
/Fredrik
1500 -69:a
Fler buggysar på Gotland?
tribaliztic

Återgå till Presentation