Bug Run Classic 2011

När är egentligen Bugrun, och när är nästa träff i Löddeköpinge? Här pratar vi om buggyträffar.

Moderators: Magoo, kg-student, Björn J., fgronlun

Magoo
Moderator

Re: Bug Run Classic 2011

Post by Magoo » Fri 26 Aug 2011, 22:28

Cheezez wrote:
Magoo wrote:jag och Rydh åker till Åhus o käkar glass istället ;)
Nä, jag ville, men så blev det som det blev+sonen är här över helgen...
Buggyn är tvåsitsig :wink: Vet att du helt är mot det där med att traila, men hade gärna sett dig å rydh komma upp och leka av er på strippen. Jag måste erkänna att jag fick lov att vika ner mig på grund av tidsbrist (måste slutföra studier) och av bekvämlighetsskäll. Så buggyn är nertrailad till sommarstugan ikväll och jag åker ner tidigt imorgon och kör de sista 3 milen över till tierp. Aja bara jag får rulla in på Arenan med buggyn och uppleva BRC #1 så är jag faktiskt riktigt nöjd med årets buggy-säsong, trots all strul och alla timmars skruvande.

Jag leker inte på strippen eftersom jag ska kunna köra hemåt...
Trailer... det används för att hämta hem nyförvärv ;)

sen vetetusan hur hyggligt det är mot en kille på 11 år att åka 134 mil på 2 dagar bara sådär...
MEN... jag har redan nu bokat semester till BR 2012...så dit ska jag...
Image
http://www.garaget.org/magoo
1 buggy är en för lite ;) (har 3 st i garaget...varav 2 besiktigade)
Får man in mer än 2 fingrar mellan hjul och skärm är bilen för hög.

Cheezez

Post by Cheezez » Sat 27 Aug 2011, 22:02

Då var man tillbaka i garaget igen efter en lång men ytterst trevlig dag på Tierp Arena och BRC. Är solbränd och har ont i fötterna, men känns ändå som dagen var riktigt lyckad. Pratat med mycket folk och sett sjukt trevliga bilar. Vi vart 10 buggys totalt så inte fy skam för en sensommarträff i mellersta Sverige. Bilder kommer inom ett par dagar.

Tyvärr så kantades även denna träff av strul liksom resten av min säsong. Är glad att jag valde att traila buggyn till sommarstugan, då trailern kom till användning på vägen hem. Resan till tierp gick smärtfritt och buggyn spann på bra dem 3milen till området. Dock när jag svänger in mot arenan känner jag hur buggyn dör och jag har efter detta ingen tomgång. Dessutom verkar nu choken hoppat på, så buggyn blir nästintill helt oduglig i kön in. Väl på plats skruvade jag loss bränslefiltret och gjorde rent det, men buggyn gick lika dåligt ändå. En dimma av bensin ligger över förgasaren och insuget. Buggyn dränker sig själv i soppa och dessutom verkar något inte stämma helt och hållet med tändspolen då varvräknaren beter sig lite underligt då man släpper på gasen. Resan tillbaks till sommarstugan gick med nöd och näppe. Samma symtom som hemresan från badcamber då buggyn dricker en hel del soppa. För att få den att gå någorlunda fick man lov att ligga över 3000 varv och inte släppa gasen. Får se om jag orkar skruva lite imorgon, annars blir den undanställd för vintern med hopp om självläkning. Funderar på att i vintern försöka hitta på ett par fräscha Webrar och sedan en ny 009 fördelare. Är ytterst trött på strul just nu och hoppas att få åka mer och skruva mindre nästa år.
- Bara för att det är svårt betyder det inte att det är omöjligt -
-: Det finns inga genvägar till bra resultat! dock finns det bra maskiner som kan skynda på det hela! :-

Magoo
Moderator

Post by Magoo » Sun 28 Aug 2011, 10:08

flödar förgasaren alltså?
Jag har haft nån med dålig nålventil på som det bara sprutat soppa ur..

Självläkning hoppas man ju alltid på, men oftast behövs det en del hjälp...
Image

Cheezez

Post by Cheezez » Sun 28 Aug 2011, 12:03

Magoo wrote:flödar förgasaren alltså?
Jag har haft nån med dålig nålventil på som det bara sprutat soppa ur..

Självläkning hoppas man ju alltid på, men oftast behövs det en del hjälp...
Tror på en kombo av av flödande förgasare och tändning som strular. Men var där och är grymt nöjd med säsongen ändå. Avslöjades igår att Arenan är hyrd även för ett BRC nästa år. Så boka in 3-4 Augusti för då kör vi igen! Skall nästa år försöka ha en mer åkbar buggy och det kan kanske bli aktuellt med en mindre tripp med buggysarna?
-: Det finns inga genvägar till bra resultat! dock finns det bra maskiner som kan skynda på det hela! :-

Magoo
Moderator

Post by Magoo » Sun 28 Aug 2011, 17:36

3-4 aug låter ju trevligare tidsmässigt...
Image

Buggyman

Post by Buggyman » Sun 28 Aug 2011, 18:44

Här är några bilder jag tog på de Beach Buggies som kom till Bug Run classic.
http://hem.passagen.se/gorans.buggy//bu ... buggy.html

Och här är ett videoklipp jag filmade där när en dragracebuggy mötte en racebubbla på strippen.

Zane86

Post by Zane86 » Mon 29 Aug 2011, 08:15

Har ni nå schyssta bilder, så se gärna min tråd om BRC: viewtopic.php?f=14&t=3601
Image
Beach Buggyn är såld!

Cheezez

Post by Cheezez » Fri 09 Sep 2011, 12:27

Så två veckor sedan detta sjukt trevliga event och jag har nu fått tummen ur röven att sorterat ur hyfsat vettiga bilder. Hoppas det är okej från moderatorsidan och att det finns lite sug för bilder för slänger upp 94 bilder och hoppas att det inte är allt för många dubbletter eller av dålig kvalité. Bilderna är inte sorterade eller av någon specifik ordning men hoppas ni gillar dem ändå! :D (En kaffepaus kan rekommenderas medan bilder laddar, om man sitter på trådlöst eller slö lina! :wink: )

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Post Reply