VIKTIGT: Bilder från BRC!

När är egentligen Bugrun, och när är nästa träff i Löddeköpinge? Här pratar vi om buggyträffar.

Moderators: Magoo, kg-student, Björn J., fgronlun

Post Reply
Zane86

VIKTIGT: Bilder från BRC!

Post by Zane86 » Fri 26 Aug 2011, 08:58

Tjena.
Som några av er redan vet så jobbar jag som redaktör för tidningen Bil & Verkstad (http://www.biloverkstad.se). Vi hade tänkt åka på BRC för att skriva ett reportage, men vi får inte lös någon journalist.

Kan någon vänlig själ som är där ta en massa bilder som vi kan få använda? Vi behöver bilderna högupplöst. Sen kan vi ringa någon administratör för att få lite information och kommentarer. Det är bara bilderna som bekymret!

Det skulle vara jävligt schysst om någon kan få fram det?
Som tack för besväret så kan alla som skickar in högupplösta bilder få en gratis prenumeration på tidningen =)

Vi vill gärna ha bilder på alla olika typer av bilar - Buggys, bubblor, what ever.. Och gärna bilder på pimpade och fräna bilar. Lite folksamlingar, bänkning och annat roligt. Låt fantasin flöda.
Image
Beach Buggyn är såld!

Cheezez

Re: VIKTIGT: Bilder från BRC!

Post by Cheezez » Fri 26 Aug 2011, 15:17

Zane86 wrote:Tjena.
Som några av er redan vet så jobbar jag som redaktör för tidningen Bil & Verkstad (http://www.biloverkstad.se). Vi hade tänkt åka på BRC för att skriva ett reportage, men vi får inte lös någon journalist.

Kan någon vänlig själ som är där ta en massa bilder som vi kan få använda? Vi behöver bilderna högupplöst. Sen kan vi ringa någon administratör för att få lite information och kommentarer. Det är bara bilderna som bekymret!

Det skulle vara jävligt schysst om någon kan få fram det?
Som tack för besväret så kan alla som skickar in högupplösta bilder få en gratis prenumeration på tidningen =)

Vi vill gärna ha bilder på alla olika typer av bilar - Buggys, bubblor, what ever.. Och gärna bilder på pimpade och fräna bilar. Lite folksamlingar, bänkning och annat roligt. Låt fantasin flöda.
Skall ner och kamera skall med, dock utlovas inga höjdarkort (saknar vettiga objektiv) men bjuder gärna med mig om jag får till några bra.
- Bara för att det är svårt betyder det inte att det är omöjligt -
-: Det finns inga genvägar till bra resultat! dock finns det bra maskiner som kan skynda på det hela! :-

Zane86

Post by Zane86 » Fri 26 Aug 2011, 15:22

Det låter kanon! Jag skickar dig ett PM med information. Tack åter igen.
Image
Beach Buggyn är såld!

Magoo
Moderator

Post by Magoo » Fri 26 Aug 2011, 21:09

tips är att zooma in som FAN på bilarna vid dragstrippen, fokusera på dom, flytta målet några meter framför dom och sedan ta bilden när de drar iväg ( blir shyssta hjullyftsbilder om man har tur ;) )
Image
http://www.garaget.org/magoo
1 buggy är en för lite ;) (har 3 st i garaget...varav 2 besiktigade)
Får man in mer än 2 fingrar mellan hjul och skärm är bilen för hög.

Cheezez

Post by Cheezez » Wed 31 Aug 2011, 10:22

Har varit ganska mycket efter träffen och skolarbetet hamnar på hög då man tar "lediga dagar". Men ikväll skall jag försöka rensa ur mina inspirationsbilder och skickar över resten till dig. Ingen aning om det är något användbart men borde vara 100+ bilder i alla fall.
-: Det finns inga genvägar till bra resultat! dock finns det bra maskiner som kan skynda på det hela! :-

Zane86

Post by Zane86 » Wed 31 Aug 2011, 10:32

Cheezez wrote:Har varit ganska mycket efter träffen och skolarbetet hamnar på hög då man tar "lediga dagar". Men ikväll skall jag försöka rensa ur mina inspirationsbilder och skickar över resten till dig. Ingen aning om det är något användbart men borde vara 100+ bilder i alla fall.
Det låter kanon. Visst fick du ett PM från mig va? (Om du zippar bilderna och laddar upp dom på www.svenskamedia.se/send så är max filstorlek 100 mb. Så tänk på att hålla dig inom gränserna. Du kan givetvis ladda upp flera zip-filer. Vi ÄLSKAR bilder här =)
Image
Beach Buggyn är såld!

Cheezez

Post by Cheezez » Mon 05 Sep 2011, 16:34

Sitter och fixar bilder åt dig just nu. Sist jag skulle skicka in vart paketen 130mb så nu delar jag upp bilderna till 3 packet istället. Ledsen att jag inte hunnit, men hamnade på is då jag misslyckades med att skicka sist.

Zane86

Post by Zane86 » Mon 05 Sep 2011, 16:47

Cheezez wrote:Sitter och fixar bilder åt dig just nu. Sist jag skulle skicka in vart paketen 130mb så nu delar jag upp bilderna till 3 packet istället. Ledsen att jag inte hunnit, men hamnade på is då jag misslyckades med att skicka sist.
Det låter perfekt. Det är ännu ingen panik, men inom en vecka vore kanon =)
Image
Beach Buggyn är såld!

Cheezez

Post by Cheezez » Mon 05 Sep 2011, 16:50

Zane86 wrote:
Cheezez wrote:Sitter och fixar bilder åt dig just nu. Sist jag skulle skicka in vart paketen 130mb så nu delar jag upp bilderna till 3 packet istället. Ledsen att jag inte hunnit, men hamnade på is då jag misslyckades med att skicka sist.
Så, vet inte vad jag strulade med sist, men hoppas jag fick över något vettigt nu :?

edit* Är det ok att slänga upp ett par av bilderna här på forumet eller vill du välja ut den/dem du vill ha (om du vill använda någon) så publicerar jag resten här sen?
Last edited by Cheezez on Mon 05 Sep 2011, 16:54, edited 1 time in total.

Zane86

Post by Zane86 » Mon 05 Sep 2011, 16:54

Cheezez wrote:
Zane86 wrote:
Så, vet inte vad jag strulade med sist, men hoppas jag fick över något vettigt nu :?
Tackar. Såg att de dimpande ner i min mailbox nu. Skicka ett PM till mig med din adress om du vill ha en gratisprenumeration =)

Ciao
Image
Beach Buggyn är såld!

Zane86

Post by Zane86 » Thu 06 Oct 2011, 13:15

Nu har tidningen kommit ut. Ni kan läsa vårt reportage om BRC i tidningen: http://www.biloverkstad.se/2011-06.php (Kolla sid 34, 36).
Image
Beach Buggyn är såld!

Cheezez

Post by Cheezez » Fri 07 Oct 2011, 18:53

Bra inslag och kul att du fick med beachbuggy.se på ett hörn! :D Hoppas att vi syns personligen till nästa BR/BRC :!:

Post Reply