Bugrun 2012 Försnack & reseplanering!

När är egentligen Bugrun, och när är nästa träff i Löddeköpinge? Här pratar vi om buggyträffar.

Moderators: Magoo, kg-student, Björn J., fgronlun

Magoo
Moderator

Re: Bugrun 2012 Försnack & reseplanering!

Post by Magoo » Mon 18 Jun 2012, 14:35

du får ladda för bugrun2013, detta år har passerat...
Image
http://www.garaget.org/magoo
1 buggy är en för lite ;) (har 3 st i garaget...varav 2 besiktigade)
Får man in mer än 2 fingrar mellan hjul och skärm är bilen för hög.

r3c

Post by r3c » Wed 20 Jun 2012, 23:57

Magoo wrote:
Rydh wrote:Lite dåligt väder var det allt!, men med lite god vilja och snabb anpassning så kunde kval/eliminering och finaler i dragracingen slutföras!, Golf R, VR6 syncro och Caddy med vass volvo T5 motor bak blev byterna för dagen, scirocco med dubbelturbo V8 var lite värre att klå så jag slutade tvåa!

Och ja smajly, det var inget gnäll om att köra in med V70 och släpet :D

//Rydh
Måste säga att repan mot sciroccon tyckte jag var jämn! du spöade honom i starten och du måste ha haft honom på 60-fot iallafall. en amatörmässig uppskattning säger att han passerade dig vid halva sträckan... din slutfart låg om jag minns rätt på ~130 och hans på ~150

dock måste jag säga att Leif Nysröms 5.9-sekundersrepa (utan motstånd) var det ballaste... 0-186km/h på 5.9 sekunder var otroligt att se... och vi får kanske se honom i Malmö! Han sa att det var långt att åka, men att han också hade hört mycket bra om den strippen....
Corrado om jag får be ;) 7,12 sek/151 kmh var det . Men det är katastrof . Får inte av bilen från startlinjen , och efter 100 meter dör den pga för mycket soppa . saknas väll en 600hk där någonstans :( . Men men jobbet går vidare mot att hitta effekten :)

mats

Post by mats » Mon 25 Jun 2012, 21:57

Låter som att det är FC med förlängd kaross från FunCup som gäller.
Blir väl ganska dyrt med tanke på att det kostar att driva ett FC-team.....?????

Post Reply