Tjena!
Vad tror ni om denna:
1640 cc, weber två port 32/36, trimkam 270 grader. vad kan den tros lämna ungefär?
Tråd 1
Moderators: Magoo, kg-student, Björn J., fgronlun
Re: Tråd 1
Om motorn i övrigt är frisk,så kan en rätt bestyckad 32/36 ihop med en höglyftande 270 kam,kunna ge kanske max 10 hk mer än en std 1600.Det tråkiga med 32/36an är att den ofta kommer från nån std-bil med fast bestyckning.36/36 däremot kan man bestycka för slagvolymer 500-2000 cc.Trimkam 270 låter väldigt snällt,har mätt på en std kam å tror att den hadde 269 graders duration.Körde själv med Hedlund 296 höglyftkam,8-10000 mil å inte ens den var speciellt vild.Over the hill wrote:Tjena!
Vad tror ni om denna:
1640 cc, weber två port 32/36, trimkam 270 grader. vad kan den tros lämna ungefär?
Tror att man kan få ut lika mycket effekt höjning med bara bulta på prylar.T.ex mittmonterad 40-44 IDF eller Delorto,höglyftande
vippor 1,25, 009-fördelare , å ett bra extraktoravgassystem.Allt rätt injusterat.Då har man dessutom rätt delar den dagen man vill
bygga en 1835 eller 1915 motor,även lämpligt om man vill turbokonvertera.
Men allting beror på priset,den ska inte kosta mycket mer än en frisk std 1600,har ju inga delar för framtida utveckling.
Slip-in cyllarna har väldigt tunna väggar och oftast gjutna kolvar.
/mats
- Over the hill
- Posts: 181
- Joined: Sun 12 Apr 2009, 18:04
- Location: Malmö
Re: Tråd 1
Ok! bra förklarat 
