by mats » Wed 03 Nov 2010, 17:39
Håller nu på att bestycka om förgasaren till E85.
Minskade halsringen till 37mm,är nu uppe i 200 huvudmunst,men lambdan visar att
den fortfarande vill ha mer.
Tror att jag får gå upp lite i luftmunst,är fast så det blir att borra upp bef.
Konstigt nog så verkar tomgångsmunst bara behövas ett steg uppåt.
Blir väl att fortsätta köra o logga för att komma vidare.
Det positiva med motorn är att nu känns den trimmad,kommer riktigt bra.
Inte så där helvilld,utan drar fint från 2000 rpm,men kommer riktigt bra från 4000 rpm.
Så byte av kam o toppar/insug verkar rätt.
Inget oljetrycksproblem nu,hoppas att mässingspluggen vid övertrycksvent håller tätt.
Borde ha varit aluplugg.
Kanske jag inte kommer längre med den här förgasaren.
Finns ju 48mm Solexkopior,bara jag hittar dom??
Lägger inga pengar på att bromsa motorn nu,utan väntar på en ev. 48 mm förg.