Författare Meddelande

<  Galleri  ~  Bättre än fredagsmys

InläggPostat: lör 29 mar 2014, 10:27
AnvändarvisningsbildInlägg: 3761Ort: GöteborgBlev medlem: fre 23 nov 2012, 11:54
m02cjoho skrev:
Visst är det fantastiskt med teknik
Beror säkert på någon skruvad brandväggs inställning eller konton med rättigheter hit och dit
För inte kan det väl bero på att gotland har en vallgrav runt sig?

"Vatten är ett farligt gift, som omsluter Visby stift", skalderade någon nån gång, var det möjligen Falsaff Fakir?

Man läser ju annars dagligen om olika mer eller mindre totalitära makter som vill hindra sina innevånare från att komma åt vissa delar av Internet. Och den hemliga polisen i Visby, "Gotland Yard", är ju "ö-kända" i ordets alla betydelser :roll: .

Edit, jag googlade på "Gotland Yard" och fann att det fanns ett företag i båtbranschen med det namnet på ön, trodde bara det var ett begrepp i någon Lindeman, Nimrod Lindeman som var kaninjägare på Gotland...

InläggPostat: lör 29 mar 2014, 12:11
Inlägg: 1175Ort: GotlandBlev medlem: tor 14 mar 2013, 20:13
Vilken webläsare man har spelar knappast någon roll här och brandväggar finns inte i det här huset. Jag får väl fixa ett sånt där konto helt enkelt =)

Offline Profil
InläggPostat: lör 29 mar 2014, 16:47
AnvändarvisningsbildInlägg: 3761Ort: GöteborgBlev medlem: fre 23 nov 2012, 11:54
tribaliztic skrev:
Vilken webläsare man har spelar knappast någon roll här och brandväggar finns inte i det här huset. Jag får väl fixa ett sånt där konto helt enkelt =)

Jag tror att det är någon inställning i din web-läsare, det finns väl nån säkerhetsinställning som skall förhindra att man skall kunna se bilder av en viss sort. Vill minnas att det finns olika nivåer som man kan ställa in.

InläggPostat: lör 29 mar 2014, 16:55
Ja, fast det är inget sånt.. Den vill att jag skall skaffa "one drive" och logga in för att bilden ska kunna visas =)

Offline Profil
InläggPostat: lör 29 mar 2014, 17:56
Ok, så var det när jag kollade på jobbet. Men då markerade jag länken, kopierade den, och klistrade in i adresserades då funkade det. Samtidigt såg jag att det inte gick att komma åt "egenskaper" på dom bilderna på den sidan.
Annars hade jag klistrat in bilderna här.

InläggPostat: lör 29 mar 2014, 19:14
Den vill verkligen inte men jag överlever kanske ändå :shock:

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]
Sida 2 av 2
21 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd