Författare Meddelande

<  Motor och drivlina  ~  Vilken startmotor passar?

InläggPostat: sön 11 jun 2017, 16:30
AnvändarvisningsbildInlägg: 3666Ort: GöteborgBlev medlem: fre 23 nov 2012, 11:54
Jag vet inte om man bara kan köpa bendixdrevet, kolla på Classic VW up-norths hemsida, men jag tror nog bara dom säljer kompletta startmotorer, och bussningar.
..

InläggPostat: sön 11 jun 2017, 19:39
AnvändarvisningsbildInlägg: 539Ort: SträngnäsBlev medlem: mån 09 jun 2014, 15:19
Björn J. skrev:
Jag vet inte om man bara kan köpa bendixdrevet, kolla på Classic VW up-norths hemsida, men jag tror nog bara dom säljer kompletta startmotorer, och bussningar.
..

Ja. De säljer bara kompletta startmotorer. Vann över bussningen idag. Hoppas det räcker att byta den. Beställer en ny fördelare och bensinpump också. Då har jag bytt allt.

Det där med Bendixdrevet. När jag monterade dit motorn i somras. Då gjorde jag rent drevet och tryckte dit duktigt med fett. Kanske för mycket? Felet med startmotorn kom efter det. Någon tipsade mig om att det drevet skall inte ha något fett. Inte heller bussningen. Vad säger ni kunniga?

Offline Profil
InläggPostat: mån 26 jun 2017, 18:41
AnvändarvisningsbildInlägg: 539Ort: SträngnäsBlev medlem: mån 09 jun 2014, 15:19
Hur gör ni för att montera bussningen till startmotorn? Hade tänkt använda någon form av förlängare och knacka in den. Men Up North föreslog att man monterar startmotorn med bussningen på.

Vad är bästa sättet tro?

Offline Profil
InläggPostat: mån 26 jun 2017, 19:23
AnvändarvisningsbildInlägg: 3666Ort: GöteborgBlev medlem: fre 23 nov 2012, 11:54
Jag slipade till en bit rundstav så att den passade precis. Lade litet fett på pinnen och cyanakrylatlim på usidan då det glappade ytterst litet, så petade jag bara in bussningen. Men det hade säkert gått minst lika bra att sätta bussningen på starmotoraxeln, men litet fett utan snabblim.

Jag lade litet hjullagerfett på bendixdrevet, men inget på startkransen. Undrar om det finns kvar nu efter ett par år?
..

InläggPostat: mån 26 jun 2017, 22:49
Björn J. skrev:
Jag slipade till en bit rundstav så att den passade precis. Lade litet fett på pinnen och cyanakrylatlim på usidan då det glappade ytterst litet, så petade jag bara in bussningen. Men det hade säkert gått minst lika bra att sätta bussningen på starmotoraxeln, men litet fett utan snabblim.

Jag lade litet hjullagerfett på bendixdrevet, men inget på startkransen. Undrar om det finns kvar nu efter ett par år?
..

Tack Björn.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]
Sida 2 av 2
20 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: