Författare Meddelande

<  Motor och drivlina  ~  Avleda avgaser

InläggPostat: ons 09 maj 2018, 08:45
AnvändarvisningsbildInlägg: 216Ort: ÖrebroBlev medlem: sön 06 apr 2014, 20:14
Jag har införskaffat en spark arrestor. Jag fick reda på vad det var via brittiska facebook gruppen Beach buggy.info.

En spark arrestor är tydligen mest till för racing och fungerar som en modifierbar ljuddämpare med brickor längst ut och ett lock. Man lägger på så många brickor man vill ha för att skapa fler mellanrum där avgaser kommer ut.
Ju fler brickor ju mer avgaser får komma ut, liksom ljud och vice versa. Den går riktigt nice med denna lilla hatt på och ljudet har minskat med 10000 decibel – oerhört härligt. Men jag har fått en setback:

Avgaser.

Nu når de upp till mig där jag och passageraren sitter då dämparen är 25 cm längre och kommer upp högre (bobcat stinger system).

Några idéer på hur jag kan avleda så mkt avgaser det går? Funderade på metallbit vid dämparens främre del för att försöka få väck det värsta. Eller kan packningssilikon smetas in mellan varje bricka tro? (bara vid främre delen förstås) Fortsätter jag så här så har jag dött av lungcancer innan Bugrun 2018 hunnit starta ens =)

Många tack på förhand

Bild

Bild

InläggPostat: mån 14 maj 2018, 07:20
ModeratorInlägg: 8273Ort: Skepparslöv (Kristianstad)Blev medlem: tis 18 jul 2006, 18:04
byt kollektor till en som vänder nedåt.

Får man in mer än 2 fingrar mellan hjul och skärm är bilen för hög.
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]
Sida 1 av 1
2 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori