RVS

Allt som inte passar någon annanstans...

Moderators: Magoo, kg-student, Björn J., fgronlun

Post Reply
Torslund

RVS

Post by Torslund » Sat 27 Aug 2011, 19:51

Konservativ som jag är och är mycket skeptisk till moderna saker. Använder historiska tekniker så långt det går.
Men när jag stötte på RVS på nätet när jag letade efter tips om oljud i bil. Jag har en Land Rover 71:a med överväxel. Och den ven så att det knappt gick att använda den. Normalt på slitna visade det sig. Men då stötte jag på RVS. Och beställde en behandling till överväxel.
Och tro eller ej, på en timmes körning hade överväxelns ljud gått från outhärdlig till acceptabelt. Aldrig hade jag trott att det skulle funka så bra.
Så jag beställde en behandling till motorn, redan efter 1 km körning så hade motorn ändrat karaktär. Nu är det lilla som fanns i vevhus rök puts väck. Och eftersom det funkade så bra så behandlade jag även fördelningslådan. Och den vart bra mycket tystare och lirar mjukt.
Det finns ju massor av medel på marknaden, men när jag läste på deras hemsida, om det funkar, så är detta nått helt annat.
Jag har beviset på att det funkar ståendes på gården, fast ingen som inte var med från början kommer att tro att det har blivit så stor skillnad.
Dyrt är det men det funkar. Och jag har ingen koppling till företage så detta är ingen reklam för dom :) Men vad dom än har i medlet så bör det funka på VW motorer också.
http://rvs.se/ är deras hemsida.

Post Reply