Författare Meddelande

<  Öppet forum  ~  Tyket!

InläggPostat: lör 24 maj 2014, 22:09
AnvändarvisningsbildInlägg: 3774Ort: GöteborgBlev medlem: fre 23 nov 2012, 11:54
I går kväll var det ett störande gäng hormonstinna killar i sänkta och trimmade BMW, nån sportigare Mercedes, och en kille i en mindre Ferrari. De höll på och tjäckade sig utanför den lokala puben, gjorde burnouter och driftade runt. Motorer varvades upp och det var en del däcktjut. Dessutom var det rätt verbalt högljudda också. Det räckte tydligen inte med breda guldkedjor runt hals och handleder, eller uppkammade frisyrer med massvis med gelé i. Man skulle impa på brudarna med sina pulverslädar eller penisförlängare till monsterbilar också.

Idag när jag var ute och provkörde buggyn i ett närliggande industriområde, med en lång raka och en litet avskild p- plats så mötte jag gänget där, nu var det även en Porsche boxer och nån senare Quattro och nån ganska ny Mustang med i leken också. Det låg mycket gummi på rakan.

Jag undvek de där killarna, men hade kört in på en busshållplats bara för att sänka tomgången något. Då kom den där knallgula Ferrarin upp jämsides, killen i bilen uttryckte något helt klart nedsättande till mig, jag hörde inte allt, men ordet "badbalja", några svordomar, och någon anspelning på "vad en svenne kan ha råd med", det sista hörde jag tydligt eftersom ferarrins motor hade hostat till och dött. Jag erinrar mig nu en annons på Blocket, om en fortfarande osåld Silver Hawk i Gävle...Jag sätter mig i buggyn och berömmer den italienska gula fullblodsracern.

-Jäkligt fin bil du har, har du byggt den själv? för det är väl en kitcar?

Sedan drog jag iväg, litet oroligt spanande i backspeglarna, men han följde inte efter.

InläggPostat: sön 25 maj 2014, 00:36
Inlägg: 1175Ort: GotlandBlev medlem: tor 14 mar 2013, 20:13
Puckon finns det för gott om, skönt att du fann dig iaf, oftast kommer man ju på de där kommentarerna efteråt.

Offline Profil
InläggPostat: mån 26 maj 2014, 06:11
ModeratorInlägg: 8273Ort: Skepparslöv (Kristianstad)Blev medlem: tis 18 jul 2006, 18:04
såna där råkar man ut för då och då tyvärr, jag brukar:
1. ignorera
2. utmana på en "spaningstävling", dvs man parkerar bilarna på en plats där det passerar mycket folk och studerar vilken bil som lockar mest blickar.
3. nämna att jag i vart fall kan bygga en bil och inte bara slösa pengar på skräp... ;)

Får man in mer än 2 fingrar mellan hjul och skärm är bilen för hög.
Offline Profil
InläggPostat: mån 26 maj 2014, 07:22
AnvändarvisningsbildInlägg: 3005Ort: HelsingborgBlev medlem: sön 04 feb 2007, 22:39
Hade varit kul att ha Ryds och dra ett race mot dem. Sen blir de nog tysta.....

Offline Profil
InläggPostat: mån 26 maj 2014, 07:55
AnvändarvisningsbildInlägg: 1145Ort: LaganBlev medlem: tor 11 jan 2007, 20:58
kg-student skrev:
Hade varit kul att ha Ryds och dra ett race mot dem. Sen blir de nog tysta.....

Tanken slog mig att jag skulle skriva något sådant, på ett 201m race vågar jag nog utmana de flesta "småpajkabilarna" med alldeles för låg profil på däcken!

//Rydh

Offline Profil
InläggPostat: mån 26 maj 2014, 09:06
AnvändarvisningsbildInlägg: 3005Ort: HelsingborgBlev medlem: sön 04 feb 2007, 22:39
Kanske jag haft en hjalmar på ett 20,1m race? :lol:

Offline Profil
InläggPostat: mån 26 maj 2014, 18:34
AnvändarvisningsbildInlägg: 3774Ort: GöteborgBlev medlem: fre 23 nov 2012, 11:54
kg-student skrev:
Kanske jag haft en hjalmar på ett 20,1m race? :lol:

Det roligaste är att låtsas att man är med på racet, och sedan lägga sig eller svänga in på en annan gata.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]
Sida 1 av 1
7 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori