???

Här kan du skriva om vad du vill som inte har med beach buggys att göra.

Moderators: Magoo, kg-student, Björn J., fgronlun

Post Reply
G Man

???

Post by G Man » Wed 14 Nov 2018, 07:19

Vad har hänt med sidan? första inntryck gillar det inte...

Björn J.

Re: ???

Post by Björn J. » Wed 14 Nov 2018, 17:29

Ja det var något strul.
Katten på råttan, råttan på repet och så vidare...
KG kontaktade mig, jag lyckades få tag på Magoo som dagen därpå uppdaterade.
Nu verkar det funka..?

Jag är nu mera inte heller så himla aktiv här, men jag läser nya inlägg nästan varje dag, och är beredda att radera dumheter och robotinlägg, det senare har jag tagit bort några gånger, tack och lov har ingen skrivit dumheter på väldigt länge.

Buggyn var ute och åkte så sent som för någon vecka sedan, en fin hösttur, litet lurigt med lövhalkan bara, blöta löv, blöt asfalt, breda slitna hjul och lätt bil är ingen bra kombo.
Om grejerna inte funkar, kroma dem!!
VW Buggy 1600 -68.

kg-student

Post by kg-student » Thu 15 Nov 2018, 20:09

Vad menar du har hänt. För att vi skall förstå vad du upplever bör du beskriva det eftersom kanske inte alla upplever samma sak.
Björn har förklarat att en större uppdatering var tvungen eftersom en del fel uppstod och därmed har kanske en del förändringar skett.
Är det något som inte stämmer kanske vi kan vägleda dig, om du bara beskriver felet.
Jag är inte heller särskilt aktiv för egen del då jag för tillfället inte har mycket att skriva om, men läser nästan dagligen och svarar i mån av tid, ork och kunskap i ämnet.
Om resultatet skall bli bra måste du lyssna på andra, och sedan göra som DU vill.
Buggypriset BugRun 2015 och People's choice West Coast Bug Meet 2015
Hemsida: http://dta019.wix.com/beach-buggy-teardrop
Nytt projekt i verkstaden.

G Man

Post by G Man » Fri 16 Nov 2018, 07:27

Aaa ok sidaan ser ju visuelt helt anorulunda ut..för va den ju svart och gosig med text som formligen kastade sig rakt in i medvetandet.NU så kan man bli blind av allt vitt och ljusblått som att stirra in i en snöstorm.... :P

kg-student

Post by kg-student » Fri 16 Nov 2018, 18:56

Misstänkte att det var det du menade. Iom uppdateringen verkar denna möjliga inställning försvunnit. Jag letade i kontrollpanelen men hittade inte inställningarna så de har troligen försvunnit och jag får beklaga men tillsvidare måste du acceptera nuvarande utseende. Det du ser nu är så forumet har sett ut fram till förra ägaren uppdaterade och då ändrade det till det utseendet du hade. Jag reagerade likadant som du när det plötsligt blev svart och psykedeliskt färgglatt. Man har ju vant sig vid ett utseende. Kanske Magoo lägger in möjligheten igen, jag vet inte. Han var inte jätteglad över det. Vi gamlingar har ju vant oss vid detta utseendet och ratade det andra. Men visst skulle man kunna göra det personligt. Det hade varit bra. Ha tålamod och ha överseende. Magoo har familjära åtaganden som gör att han inte kan vara lika engagerad som han alltid varit.
Om resultatet skall bli bra måste du lyssna på andra, och sedan göra som DU vill.

G Man

Post by G Man » Sat 17 Nov 2018, 08:02

:wink: ok

Björn J.

Post by Björn J. » Sat 17 Nov 2018, 18:02

Mangoo sade att "jaha, då tror jag precis jag vet vad det är för fel" jag känner mig för övrigt rätt "digitalt handikappad" så jag gick inte in på detaljerna.
VW Buggy 1600 -68.

kg-student

Post by kg-student » Sat 17 Nov 2018, 19:10

Jag kan i princip ingenting om digital media men har ett ganska bra minne för detaljer jag upplevt och förstår vad Magoo pratade om men har inte förmåga att hjälpa honom. För övrigt har bara Magoo access till de inställningarna/åtgärderna. Jag hade en hum om hur man ändrade inställningen mellan de olika utseendena men hittade inte det så det måsta vara borta. Hade datorn programmerats med en skiftnyckel hade jag varit mycket bättre på det än jag är nu........... :wink:

Magoo
Moderator

Post by Magoo » Thu 14 Mar 2019, 07:47

jag ska ge en härlig förklaring:
1. forumet behövde en uppdatering som jag väntat med av olika orsaker.
2. webhotellet uppdaterade en del saker som forummjukvaran inte klarade av att hantera för att den uppdateringen var inte kompatibel ännu.
3. då webhotellet uppgraderade innan forumet som var kompatibelt med webhotellets nya funktion fasnns hamnade vi i limbo och i ett läge där inget funkade.
4. Efter att det var fixat har jag personligen inte mäktat med att rätta till det sista.. Jag har planer på det, men tiden är jävligt knapp.

Ovanpå detta så föll jag ner i ett svart hål pga orsaker jag inte tänker ta upp här, men det resulterade i en 4 månaders sjukskrivning och jag har precis börjat jobba igen.

min prio just nu är:

1. få ordning på förstasidan
2. fixa översättningarna till svenska
3. ge användare möjlighet att "skinna", dvs välja färger och sånt.

Pga strulet som skedde kommer jag först göra det på en privat server där jag kan labba hej vilt, fram tills dess lär ni få leva med denna kulör (som faktiskt föredras av de flesta)
Image
http://www.garaget.org/magoo
1 buggy är en för lite ;) (har 3 st i garaget...varav 2 besiktigade)
Får man in mer än 2 fingrar mellan hjul och skärm är bilen för hög.

G Man

Post by G Man » Fri 15 Mar 2019, 08:02

Så länge skiten går och läsa :shock: :D Så är det ju JOBB VELL DUNN :wink:

Ps. Skål ta mig fan snart är det öl :?: förlåt Helg :lol:

Björn J.

Post by Björn J. » Tue 19 Mar 2019, 20:28

Se där ja.
Det börjar ju bli litet fart på inläggen också.
Men jag tror att vi tappade en del "stammisar" redan innan haveriet.

Jag har ännu inte monterat vindrutetorkarna.... Har fixat elmotor mer strömförsörjning och laddning till... gummibåten... Besiktigade dock Citroënen igår, tro det eller ej, men den befanns vara felfri.

Men jag fick ladda batteriet i Buggyn och fick igång den så fort det kom fram bensin till förgasaren, så detverkar som om den funkar i minst en säsongt till....
VW Buggy 1600 -68.

Magoo
Moderator

Post by Magoo » Wed 20 Mar 2019, 15:23

min röde har fortfarande låsta bromsar och släpas in och ut ur garaget hela tiden känns det som.
Annat har kommit emellan allt....
1. Octavian behövde nytt avgassystem inför bes.
2. Golfen behövde en ny fjäder och har sedan i september haft akut behov av nya bromsar. Alltså... byt allt på en helg.
3. svärmors bil behövde ny koppling... in med en p206cc i garaget (ut med 2 buggys) och byta... 2 veckor senare gick den inte igenom bes, utan jag ägnade helgen åt att byta 5 bromsledningar, skivor, belägg, lampor, ljuddämpare på det liket.

ovanpå det så har vi hyrt ut sommarstugan om ca 1½ månad... problemet är att det inte finns nåt kök, har jobbat sporadiskt med det, men nä..ORKA!
i morse innan jobbet påbörjade jag spackelvända 1 av ca 3. först tunt, sen tunt igen, sen slipa, sen en vända till och slipa.... hann ungefär 50% av köket innan jobbet kallade på mig.
Javisstja... jag hålle räven på att överklaga ett förhandsbesked om nybyggnation längs med vägen där jag bor och försöker få ihop vardagen..
Image

Björn J.

Post by Björn J. » Wed 20 Mar 2019, 17:04

Under 2016 och 2017 köpte jag på mig några volkwagnar, bubblor, en del skrot, någon körbar och en 1303 fake-big i riktigt bra skick.
Den senare sålde jag nu med väldigt bra förtjänst. Även de andra två, en rostig rullbar nästan komplett men inte körbar -65a, och ytterligare en 1303 körbar men inte i skick för besiktning, ett objekt för den händige med svetskunskap... gick även dessa för bra pengar. Så nu finns det pengar för att köpa en bra VW 181 i bra skick, tror jag...
VW Buggy 1600 -68.

Magoo
Moderator

Post by Magoo » Thu 21 Mar 2019, 08:49

problemet är väl att även de stuckit uppåt i pris...
är fortfarande riktigt irriterad att jag inte lade de 90k en kille ville ha för en besiktigad splitbuss i bra skick för ca 8 år sedan... idag hade man kunnat byta den mot en ny E-golf..
Image

Post Reply