Författare Meddelande

<  Om beachbuggy.se  ~  Rubrikerna på sidan.

InläggPostat: tor 18 jan 2007, 23:01
AnvändarvisningsbildAdministratörInlägg: 473Ort: MalmöBlev medlem: tis 06 jun 2006, 19:32
Jag tycker också att det är en bra idé! Vi gör ett försök :wink:

Offline Profil WWW
InläggPostat: fre 19 jan 2007, 11:52
AnvändarvisningsbildInlägg: 3526Ort: LandskronaBlev medlem: ons 11 okt 2006, 14:01
Ska vi låsa trådarna efter medlem har gjort en presentation?

Eftersom det handlar om ren presentation av medlem behöver det ju inte göras inlägg i varje tråd så dom riskerar bli nerkladdade.

Den medlem som gjort presentation och sedan behöver ändra eller lägga till mer saker kan ju bara PM'a nån av oss så vi kan öppna upp den tillfälligt.??

Mest en undran??

InläggPostat: fre 19 jan 2007, 19:35
ModeratorInlägg: 8273Ort: Skepparslöv (Kristianstad)Blev medlem: tis 18 jul 2006, 18:04
Ännu en bra idé, eller så städar vi kladdet ;)

Får man in mer än 2 fingrar mellan hjul och skärm är bilen för hög.
Offline Profil
InläggPostat: fre 19 jan 2007, 20:43
AnvändarvisningsbildAdministratörInlägg: 473Ort: MalmöBlev medlem: tis 06 jun 2006, 19:32
Jag är helt med på idén. Lås bara ämnena direkt. Men det vore kanske bra att skriva en klistrad instruktion på sidan som förklarar att man kan skriva till en moderator om man vill tillföra något.

Offline Profil WWW
InläggPostat: fre 19 jan 2007, 21:05
AnvändarvisningsbildInlägg: 1706Ort: Vasa/FinlandBlev medlem: tor 05 okt 2006, 14:50
Går det ej att låsa så att trådskrivaren själv kan endast modifiera tråden ifall han så önskar?

en sug motor suger
Offline Profil
InläggPostat: fre 19 jan 2007, 22:31
fgronlun skrev:
Går det ej att låsa så att trådskrivaren själv kan endast modifiera tråden ifall han så önskar?

Jag tror att det är så automatiskt när man låser en tråd. Kan du försöka ändra i din presentation av dig själv? Jag har låst den tråden.

Offline Profil WWW
InläggPostat: fre 19 jan 2007, 23:21
AnvändarvisningsbildInlägg: 1706Ort: Vasa/FinlandBlev medlem: tor 05 okt 2006, 14:50
Gick inte att lägga nytt inlägg eller ändra. För min del får du no ha den låst. Ifall ngn har frågor så finns det ju pm

en sug motor suger
Offline Profil
InläggPostat: mån 19 feb 2007, 22:06
Fick just en snilleblixt. Jag antar att det finns en del folk somkommer just hit för att möjligen få svar på sina frågor angående om just olika modeller etc.
Så ja ja funderade att skulle det gå att ha en egen tråd där det finns dom olika modellerna.

Som nu har finns det ju redan sidor man kan hitta dessa på men tycker det skulle fungera bra med en egen här.

Man skulle tex kunna ha den indelad i 2 olika grund kategorier. Manx cloner å dom övriga. Tex finns det ju redan en hel del kunskap om tex döjsebro karossen så ngn kan ju tex ta bild på sin egen å ngn annan som finns på forumet å göra ett enkelt inlägg om dessa lite historik kanske å sätt att känna igen den.

Då finns det ju massor med andra karosser som man inte själv har sett men som kanske ägaren kan berätta ngt om.

Tyvärr har ja ingen aning själv om dom olika karosserna som finns isverige. Ja antar att formen åt karossen som ja har har blivit hämtad från sverige å att den blev tillverkad i åtminståne 200-250 ex å då är inte dom små by tillverkarna inte medräknade.

en sug motor suger
Offline Profil
InläggPostat: mån 19 feb 2007, 22:24
AnvändarvisningsbildInlägg: 67Ort: Liatorp (Älmhult)Blev medlem: tor 15 feb 2007, 21:35
fgronlun skrev:
Fick just en snilleblixt. Jag antar att det finns en del folk somkommer just hit för att möjligen få svar på sina frågor angående om just olika modeller etc.
Så ja ja funderade att skulle det gå att ha en egen tråd där det finns dom olika modellerna.

Som nu har finns det ju redan sidor man kan hitta dessa på men tycker det skulle fungera bra med en egen här.

Man skulle tex kunna ha den indelad i 2 olika grund kategorier. Manx cloner å dom övriga. Tex finns det ju redan en hel del kunskap om tex döjsebro karossen så ngn kan ju tex ta bild på sin egen å ngn annan som finns på forumet å göra ett enkelt inlägg om dessa lite historik kanske å sätt att känna igen den.

Då finns det ju massor med andra karosser som man inte själv har sett men som kanske ägaren kan berätta ngt om.

Tyvärr har ja ingen aning själv om dom olika karosserna som finns isverige. Ja antar att formen åt karossen som ja har har blivit hämtad från sverige å att den blev tillverkad i åtminståne 200-250 ex å då är inte dom små by tillverkarna inte medräknade.

Tycker jag låter som en utmärkt idé!! Då jag själv söker efter en buggy så hade det varit intressant att få lite info om olika karosser. :roll:

Offline Profil
InläggPostat: mån 19 feb 2007, 22:38
Jag tycker också att det låter som en bra idé! Vad tycker ni andra, ska vi göra ett försök?

Offline Profil WWW
InläggPostat: mån 19 feb 2007, 22:54
Bara ngn är intresserad att skriva ngt dit. Ja gissar kunskap finns men finns det ngn som vågar skriva ner det

en sug motor suger
Offline Profil
InläggPostat: tis 20 feb 2007, 09:11
ModeratorInlägg: 8273Ort: Skepparslöv (Kristianstad)Blev medlem: tis 18 jul 2006, 18:04
Döjsebroaren är den som är absolut enklast av manx-klonerna att identifiera. Kan ta och fråga hur många som sålts ifall det finns intresse...
Sen finns det ju mängder av manx-kloner och andra vilda byggen såsom Deserter etc.

på dunebuggyarchives (kan inte adressen i huvudet, sitter på jobb) finns finfina identifikationstabeller.

Får man in mer än 2 fingrar mellan hjul och skärm är bilen för hög.
Offline Profil
InläggPostat: tis 20 feb 2007, 10:46
AnvändarvisningsbildInlägg: 803Ort: LommaBlev medlem: ons 02 aug 2006, 08:07
Låter som om magoo kan en hel det om detta ! då kanske han vill göra en kolla å skriva lite !

(o\_!_/o)
Offline Profil
InläggPostat: lör 30 jun 2007, 10:19
Bra idé!!!

Det var en av anledningarna till att jag letade efter er på beachbuggy.se från början. Det skulle va kul att se vad man har för kaross egentligen, samt lite historia. Jag ska skicka bilder på min, men måste plocka av det som jag har försökt kalla för stänkskärmar först. Lite stil vill man väl ha, det är som att gå till fotograf. Man måste kamma sig först och kanske tvätta sig lite, så man kan visa framsidan.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]
Sida 2 av 2
29 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori