Missnöjd med CSP

Funderar du på att köpa en beach buggy? Eller ska du köpa ny utrustning till din buggy? Ställ dina frågor här.

Moderators: Magoo, kg-student, Björn J., fgronlun

Magoo
Moderator

Re: Missnöjd med CSP

Post by Magoo » Tue 28 Jun 2011, 11:34

Jag kommer om ett par dagar att ta bort tråden om ingen har nåt emot det. Är emot alla former av censur, men då detta är en endaste persons åsikter som även stått med på andra forum (och hackats på...) har jag låtid det hela vara kvar.

Om någon opponerar sig så vänligen svara på det med en motivation.
Image
http://www.garaget.org/magoo
1 buggy är en för lite ;) (har 3 st i garaget...varav 2 besiktigade)
Får man in mer än 2 fingrar mellan hjul och skärm är bilen för hög.

Cheezez

Post by Cheezez » Tue 28 Jun 2011, 14:22

Jag tycker att det är fel att hänga ut ett ställe för en specifik order och avråda andra från att handla därifrån (om det inte är under extrema omständigheter)! MEN jag är för en öppen diskussion om vad vi anser är rätt eller fel med olika firmor. Jag handlar från nästan alla och alla har sina egna fördelar, men vissa saker kan man reta sig på och då tycker jag det bör vara fritt att ventilera sig om det.

Jag skall börja med att säga att jag INTE avråder från att handla av någon av dem firmor som jag känner för att ventilera om :!: :!: :!:

Jag tycker att ClassicVWs hemsida har liksom Dalhems bristfällig information många gånger på flera delar (vet att det är lättast att ringa, men inte aktuellt många gånger då beställning sker på udda tider). På senare tid har jag retat mig på att på ClassicVW hemsida inte ha möjligheten att välja frakt eller betalningssätt vid beställning. Man får då ingen uppfattning över var priset kommer att hamna och man vet inte om man har produkten imorgon eller nästa vecka. Tidigare har ClassicVW varit guld på att informera om hur det ligger till med orden, men den servicen har jag saknat på sistånde då jag medvetet beställt restade varor. Största pluset hos ClassicVW är att dem oftast har riktigt bra priser. Dalhems är överlag oftast 10-100kr dyrare än Classic men har ett utbud som är svårt att toppa. Dom är enligt mig grymt servicemedvetna och grejerna kommer snabbt. Dock börjar hemsidan åter bli väldigt seg och den är dryg att leta saker på om man inte sedan innan vet vad man vill ha. CSP har jag bara beställt från en gång men då fungerade det klockrent. Är lite mer omständigt att ringa in eller maila sin beställning, men dem var trevliga och gav god service.

Jag handlar oftast från dem som har dem saker jag söker till vettigaste pris. Vet att alla levererar dem varor som jag beställt och att dem alla fungerar bra vid reklamation.

Att planera sina köp är som mats sa fördelaktigt och görs under vinterhalvåret ganska flitigt. Dock under sommarhalvåret vill man att sakerna skall fungera och då är det svårt att vänta på grejerna då dem egentligen helst skulle vara hemma redan igår. Det gäller att ha överseende att det kan vara stressigt för dem, men jag tycker att så länge dem håller mig uppdaterad vad som händer så är jag nöjd.

*edit: Du får självklart ta bort tråden om du känner för det Magoo, annars skriv om eller radera dem första inläggen och gör tråden till en öppen diskution om återförsäljare.
- Bara för att det är svårt betyder det inte att det är omöjligt -
-: Det finns inga genvägar till bra resultat! dock finns det bra maskiner som kan skynda på det hela! :-

mettis

Post by mettis » Tue 28 Jun 2011, 18:35

Personlig kontakt är det bästa, i synnerhet när det inte är en automatisk "lägg i kundkorg-sida" !
CSP i Hyllinge har jag handlat av sedan start, men även Dahlhems, Up-North, Folkabiten, Ferdinand.se och H2M Racing...
Skule kunna hänga ut ALLA för (mindre) problem/misstag som jag haft - men thats life... Alla dessa har tvärtom goda egenskaper oxå!

(Och Magoo - låt Raving Beer ha åsikt om tråden skall tas bort? )

Magoo
Moderator

Post by Magoo » Tue 28 Jun 2011, 23:05

mettis wrote:
(Och Magoo - låt Raving Beer ha åsikt om tråden skall tas bort? )
RavingBear:

Senaste besöket:
mån jul 05, 2010 11:37 am

hrm....
Image
http://www.garaget.org/magoo
1 buggy är en för lite ;) (har 3 st i garaget...varav 2 besiktigade)
Får man in mer än 2 fingrar mellan hjul och skärm är bilen för hög.

kg-student

Post by kg-student » Sat 02 Jul 2011, 01:34

Var och en har sin åsikt baserad på sina erfarenheter. För att ha ett utrymme att ventilera missnöje på kan den döpas om till Missnöjd med leverantör, eller liknande. För min del kan den rensas lika väl som mycket annat som förlorat sin mening i forumet.
Jag tror fortfarande att ett "renare" och sakligt forum blir mer intressant än ett forum med 2 miljoner inlägg om allt och inget.
BORT för min del!
Om resultatet skall bli bra måste du lyssna på andra, och sedan göra som DU vill.
Buggypriset BugRun 2015 och People's choice West Coast Bug Meet 2015
Hemsida: http://dta019.wix.com/beach-buggy-teardrop
Nytt projekt i verkstaden.

Post Reply