Eventuellt köpa av första buggy

Funderar du på att köpa en beach buggy? Eller ska du köpa ny utrustning till din buggy? Ställ dina frågor här.

Moderators: Magoo, kg-student, Björn J., fgronlun

Post Reply
JensB

Eventuellt köpa av första buggy

Post by JensB » Sun 14 Sep 2014, 11:59

Tjena alla, ny medlem här! :-)

Funderar på att skaffa en beach buggy såhär lagom till hösten, så jag har en vinter oå mig att fixa den till våren.

Nå, har kollat efter en på blocket, vad tycker ni om denna?
2660294545.jpg
http://m.blocket.se/vasternorrland/Beach_Buggy_56085351.htm?ca=4&w=1å

Björn J.

Re: Eventuellt köpa av första buggy

Post by Björn J. » Sun 14 Sep 2014, 14:46

Hej!
9.500kr är iallafall billigt, och om man får tro på texten i annonsen är det ju en eftermiddags jobb att få den i någorlunda ordning. Gula buggys är ju väldigt bra, har jag hört... :P

"Höstfynd .Beach buggy 1300 besiktad till 2016-07-31.
Nya vädertåliga sportstolar.
Ny short shift växelspak.
Finns saker att göra på den för att få den i toppform. Ställa in tändningen skulle behövas. Men startar lätt och går att köra utan problem.
Extra motor följer med.

Ev byte mot nyare cross. Lägger självklart pengar emellan."

Nu vet jag ju inte var du bor, men för mig låter "Västernorrland" som världens ände, ungefär lika långt bort som Sibirien...
Det finns en gul buggy till i "närheten", Sollefteå, och den du undrade om finns i Örnsköldsvik, det är väl "nästgårds" med norrländska mått mätt..?
http://www.blocket.se/vasternorrland/Be ... 072572.htm
Den var ju dyrare, 25.000.

Jag köpte ju en buggy för 10.000, och har väl lagt 7-8000kr till för att få den som jag vill ha den, återstår nu egentligen bara ny lack. Och om jag nu skall tro det som står i texten på de buggyannonser man läser på Tradera, jag har följt dessa under två år, så är det nog mellan 10 och 25.000 man få ge för en bra buggy, antingen köper man billigt för omkring 10-15000 och fixar till för en del pengar, eller mer eller mindre en komplett och snygg buggy för 20-25000kr

Men åk absolut för att titta på den och provkör! (Om du nu inte bor söder om Dalälven) eller be säljaren skicka fler bilder.
En extramotor är ju aldrig fel, om den funkar.... Jag blir väl litet misstänksam över strålkastararrangemanget i fronten, det har troligtvis gått åt en del plast och glasfiber till den påbyggnaden, om det är ordentligt gjort är det ju bra, men annars kan man nog räkna med en del sprickbildningar etc där.

Annars är det ju omöjligt att göra en rättvis bedömning på bara den bilden och den texten. Men om man läser mellan raderna kan det ju vara så att det är en hel del jobb som behövs. Men den är ju relativt nybesiktigad så det är nog öndå ett relativt riskfritt köp, och inga stora pengar egentligen.

Jag skulle ju kunnat köpa den obesedd, men hoppas inte du är lika ivrig och med omedelbar behovstillfredställelse som jag är när något skall inhandlas.
Om grejerna inte funkar, kroma dem!!
VW Buggy 1600 -68.

Björn J.

Post by Björn J. » Sun 14 Sep 2014, 15:06

Kolla även de köpråd som finns här på detta forum, om du nu inte redan gjort det...
Om grejerna inte funkar, kroma dem!!
VW Buggy 1600 -68.

Magoo
Moderator

Post by Magoo » Mon 15 Sep 2014, 07:15

den är inte i min smak, men som med alla bilar.. provkör, känn, kläm!
faller den dig i smaken så köp, låt annars bli.

Har bestämt mig för att kränga iväg min blåe i vår OM jag hinner besiktiga den, men med en 1300 istället för det monster som sitter i.
Image
http://www.garaget.org/magoo
1 buggy är en för lite ;) (har 3 st i garaget...varav 2 besiktigade)
Får man in mer än 2 fingrar mellan hjul och skärm är bilen för hög.

Post Reply