Författare Meddelande

<  Öppet beach buggy-forum  ~  Buggybilder på Photobucket.

InläggPostat: sön 09 jul 2017, 20:55
AnvändarvisningsbildInlägg: 3696Ort: GöteborgBlev medlem: fre 23 nov 2012, 11:54
Du har redan sett att du inte kan se mina bilder längre, dom som jag lagt på Photobucket.
Den tidigare gratistjänsten vill numera ha $399 per år för att man skall kunna länka ut bilderna därifrån.
Det tänker jag inte betala!
Jag tar gärna emot förslag på gratistjänster för detta ändamål.
Det lär finnas en del "moln" man kan lägga bilder och andra filer i, men sådana moln har jag aldrig lärt mig förstå.

Men detta med fotohinken gör ju mina trådar under HOWTO och identifieringstråden värdelösa.
..

InläggPostat: fre 20 okt 2017, 10:11
ModeratorInlägg: 8203Ort: Skepparslöv (Kristianstad)Blev medlem: tis 18 jul 2006, 18:04
hur är det med forumbilder?
Har du en google-telefon så har du tjänsten "drive"

Får man in mer än 2 fingrar mellan hjul och skärm är bilen för hög.
Offline Profil
InläggPostat: sön 22 okt 2017, 05:59
AnvändarvisningsbildInlägg: 2927Ort: HelsingborgBlev medlem: sön 04 feb 2007, 22:39
Vad sägs om att forumet skaffar en bildlagringstjänst och alla betalar för den. Kan det då röra sig om 20-30 kr/man och år????
Fördelarna är många men främst att alla laddar ned på samma sätt, och att forumet aldrig blir utan bilder eftersom bilderna finns lagrade i "forumet". Det uppstår inte trådar som blir intetsägande(värdelösa som Björn skrev eller döda som jag säger). Text som handlar om en bild som inte syns är pest!
Kanske tom räcker att "köpa" utökat lagringsutrymme för att kunna lagra bilder direkt i forumet? Jag kan inte sådan här funktioner, men tycker det låter enkelt och smidigt. Då kanske man i nedladdningsfunktionen kan lägga in parametrar för hur stora bilderna skall sparas. Dvs användaren behöver inte göra mer än ladda ned så sköter programmet resten själv. Nu snackar vi användarvänligt!!!!!

The Samba, som förebild, har ett eget Gallery där bilder laddas ned och lagras för att kunna postas. Verkar som det inte går på annat sätt? Men det forumet förlorar aldrig sina bilder!

Offline Profil
InläggPostat: sön 22 okt 2017, 18:31
AnvändarvisningsbildInlägg: 1214Ort: NorrköpingBlev medlem: tor 26 apr 2007, 20:56
Jag har senaste åren använt imgur.com men precis som photobucket vet man ju inte hur länge det funkar?

Tidigare länkade jag bilder från egen hemsida (finns utrymme i flesta abboneman) men man har ju bytt leverantör några ggr, då försvinner ju även detta....

Sedan skall man ju tänka på bildens storlek... Förminska till "skärmstorlek, annars blir det såhär;

Bild

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]
Sida 1 av 1
4 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori