Klantigheter vi verkstaden/garaget.

Här skriver du om allt som har med beach buggys att göra, men som inte passar in i någon annan kategori.

Moderators: Magoo, kg-student, Björn J., fgronlun

Post Reply
Björn J.

Klantigheter vi verkstaden/garaget.

Post by Björn J. » Mon 08 Sep 2014, 13:29

Jag tänkte att vi kunde dela med oss av sådana där klantigheter man gör när man är trött, som man blir förbaskad över när det sker, men som man kan skratta åt senare...

Själv gjorde jag på samma kväll två likartade klantigheter.
Höll på att sätta ihop en motor, hade lyft på en nymålad fläktkåpa med en generator i, lade den på plats, passade in generatorn i hållaren, fixade litet prylar runt i kring, och så skruvade jag fast generatorklämman, drog hårt. Monterade förgasare och fördelaren, skulle koppla in tändkablarna, ettans tändkabel är för kort, går inte att dra fram i rätt läge...
Ja den sitter klämd mellan generatorn och fästat, helt platt.

Nästa grej, samma kväll, eller snarare natt, hade haft ur förarstolen, hittade föresten några försvunna hylsor under denna... Fixade pedalstället, och skruvade tillbaka stolen. Sedan kunde jag inte plocka undan min sladdlampa... Hade fått sladden till denna klämd under stolen, bara att göra om allt igen. Och då glömde jag att trä bältet genom hålet i stolens sida.... :evil:
Om grejerna inte funkar, kroma dem!!
VW Buggy 1600 -68.

Magoo
Moderator

Re: Klantigheter vi verkstaden/garaget.

Post by Magoo » Mon 08 Sep 2014, 14:04

Oj, orkar knappt berätta allt, men min förra skruvdragare lades på "platån" ovanför förgasaren, sen körde jag iväg...
Blev till att köpa ny för 3500 :(

Backat över en telefon
Backat över en flång ny hylssats vilket resulterade i "löshylsesystem"
Fått en trädgårdsslang virad runt en dragkrok av misstag och kört iväg=gott om vatten...
en och en annan hink har väl plattats till....

Numera går jag alltid ett varv runt bilen innan jag kör iväg :)
Image
http://www.garaget.org/magoo
1 buggy är en för lite ;) (har 3 st i garaget...varav 2 besiktigade)
Får man in mer än 2 fingrar mellan hjul och skärm är bilen för hög.

Björn J.

Re: Klantigheter vi verkstaden/garaget.

Post by Björn J. » Mon 08 Sep 2014, 17:00

Jag har väl kört på en trelitershink med sådant där sameringsgranulat som man häller på oljespill.
I spårvagnsverkstaden har vi kört över förlängningssladdar, och en skiftnyckel orsakade urspårning..
Om grejerna inte funkar, kroma dem!!
VW Buggy 1600 -68.

Post Reply