varför....

Här skriver du om allt som har med beach buggys att göra, men som inte passar in i någon annan kategori.

Moderators: Magoo, kg-student, Björn J., fgronlun

Björn J.

Re: varför....

Post by Björn J. » Thu 27 Aug 2015, 22:27

"Båt ett" kommer upp på tisdag, hoppas pmatt då,den såld rill våren. "Gummibåt tre" är ihopackad i sin väska, och lilla motorn konserverad. "Båt två" kommer att upphöjas till status "båt ett", kommer att få ligga i ett tag till. "Kanot ett" är utlånad, "kajak ett" är upplagd, "ribbåt ett" är till salu, kanske redan såld. Fan, nu har vi ett smärre rederi igen.
Men efter alla båtgrjer så hoppas jag kunna byta kaross på buggyn, i vinter...
Det är aldig bra att bo invid kusten, vi har en himla massa broar och det finns skärgårdsbåtar och färjor, ändå köper vi på oss diverse flytetyg.
Om grejerna inte funkar, kroma dem!!
VW Buggy 1600 -68.

kg-student

Post by kg-student » Fri 28 Aug 2015, 07:55

Ni där uppe är lite bakom flötet och landlivet har inte riktigt sjunkit in. Livet flyter så att säga på i Götet. Att ni sedan är väldigt bro-derligt glada luftburna och sjö burna byggnader, må så vara. Du är väl närmare ett museum än ett rederi eftersom du har en av varje sort? Med tanke på ditt stora intresse för flytetöj förvånar det mig att inte Popeye är din idol.
Om resultatet skall bli bra måste du lyssna på andra, och sedan göra som DU vill.
Buggypriset BugRun 2015 och People's choice West Coast Bug Meet 2015
Hemsida: http://dta019.wix.com/beach-buggy-teardrop
Nytt projekt i verkstaden.

Björn J.

Post by Björn J. » Fri 28 Aug 2015, 13:07

Jag har aldrig varit förtjust i spenat.
Carl Barks ankor och fransk/belgiska serier har däremot intresserat mig mer, liksom lokala inrutade idoler, såsom Kapten Stofil, världens främste bakåtsträvare. Han åker Tatra, Peugeot 404 eller Duett, även om en typ3 variant figurerat nån gång.
Om grejerna inte funkar, kroma dem!!
VW Buggy 1600 -68.

Post Reply