buggy Klubbar..

Har du hittat en bra sida på nätet om beach buggys? Eller har du en egen hemsida om din buggy? Tipsa om länkarna här.

Moderators: Magoo, kg-student, Björn J., fgronlun

mettis

Re: Danska VW Klubbar..

Post by mettis » Sat 20 Mar 2010, 00:29

Magoo wrote:hehe, jo... som en ren klubb finns tankarna snurrandes och jo, jag har reggat http://www.buggyklubben.se
Dock tänker jag aldrig skapa nåt för att konkurrera med denna sida!
Jag tycker att detta forum redan fungerar som "klubb" !?
Så min tanke är väl att om du funderar på att grunda en förening, inbjud de regionala medlemmarna till ett möte?
Mötet bestämmer stadgar, mål osv...
Sedan får ni väl diskutera huruvida ni inte "konkurrerar" med forumet...;-)

Smajly

Re: Danska VW Klubbar..

Post by Smajly » Sat 20 Mar 2010, 12:19

mettis wrote:
Magoo wrote:hehe, jo... som en ren klubb finns tankarna snurrandes och jo, jag har reggat http://www.buggyklubben.se
Dock tänker jag aldrig skapa nåt för att konkurrera med denna sida!
Jag tycker att detta forum redan fungerar som "klubb" !?
Så min tanke är väl att om du funderar på att grunda en förening, inbjud de regionala medlemmarna till ett möte?
Mötet bestämmer stadgar, mål osv...
Sedan får ni väl diskutera huruvida ni inte "konkurrerar" med forumet...;-)
Forumet kommer bli "klubbens" mötesplats så någon konkurrans kommer aldrig att finnas.
Buggyn såld - Kör nu VW Golf Mk1 Cab -89 + mina andra bilar

mettis

Re: buggy Klubbar..

Post by mettis » Sat 20 Mar 2010, 18:22

Nej, jag förstår att avsikten inte är så....
Sedan vet ju inte jag vilka som ligger bakom Beachbuggy.se - privat initiativ, eller avknoppning från det Danska forumet?
Menar bara att denna community funkar. Om ni nu är (samma) gäng som samlas IRL och väljer styrelse osv så är det ju bara det som krävs att bilda en förening. Men det är ju samtidigt behäftat med vissa fallgropar... I vår lokala klubb har vi inte registrerat oss (tecknat firma) som förening. Vi anser att detta inte behövs iom att vi inte har någon ekonomisk rörelse? I klubbens första år registrerades den och fick lite bidrag från TBV för "studiecirkelledare" iom att medlemmarna var så unga. Året därpå blev det kvarskatt! Och då var ingen intresserad att betala detta och föreningen upplöstes. Senare startades den om med annat namn och styrelse, och efter ett par år bytte vi till det ursprungliga namnet.
Finns bra böcker på biblioteket om regler angående föreningsverkamhet, och ingen av er har erfarenhet?
Bara mina tips ?

Magoo
Moderator

Post by Magoo » Sat 20 Mar 2010, 20:20

Jodå, erfarenhet ab klubbar/föreningar finns, har varit sekreterare, vice ordförande och ordförande o föreningar. Det är själva grundandet Jag aldrig varit med på.
Image
http://www.garaget.org/magoo
1 buggy är en för lite ;) (har 3 st i garaget...varav 2 besiktigade)
Får man in mer än 2 fingrar mellan hjul och skärm är bilen för hög.

Smajly

Post by Smajly » Sat 20 Mar 2010, 21:32

mettis wrote:Nej, jag förstår att avsikten inte är så....
Sedan vet ju inte jag vilka som ligger bakom Beachbuggy.se - privat initiativ, eller avknoppning från det Danska forumet?
Om du menar detta forum?? så har det funnits ett X antal år nu och dom flesta aktiva här e dom som vatt med sedan starten och är inget avhopp från det danska..
Snarare att det danska tillkommit som ett komplement till detta.

Eller de va inte de du menade.? Vilket danska forum menar du?
Buggyn såld - Kör nu VW Golf Mk1 Cab -89 + mina andra bilar

Post Reply