Jodå, jag har kommit i kontakt med Arduino då vi gör diverse applikationer och presentationer på spårvägsmuseet. En spårvagnssimulator (kör spårvagn, en hel linje mellan ändstationerna framför bildskärmen med hela instrumentpanelen och kontrollerna framör dig) och en simulator hur det går till att lägga om växlarna (spårväxlarna). Det är en yngre medlem på 16 år som fixar detta, men jag får ofta köpa grejerna då jag har familjerabatt hos Kjell & Co.
Jag har väl iofs fått fixa den mekaniska uppbyggnaden, men elektronik är mig ej främmande, ävensom den hedenhösa analoga elektroniken med transistorer och så, är mer bekväm är mig än den nuvarande digitala. Likadant som mina företrädare sade om elektronikrören och om fonografen...
Men jag har faktiskt lugnat ned mig, då det gäller bilel i en beach buggy, eller i andra mindre och enkla fordon. Jag tror inte att man skall göra för stora elektroniska eller elektromekaniska utsvävningar, egentligen, om man inte gärna vill...

(Vad säger KG?)
Några relän, så få löpmeter med kabel som möjligt, men gärna en varvräknare, en oljetrycksmätare och en oljetrycksmätare, eller annat varningssystem för tryck och temp, det kan ju vara livsviktigt för en gammal folkamotor. Om man nu kan sammankoppla detta enkelt med Aurdino eller annan likvärdig modul kan mycket som redan är enkelt förenklas ytterligare.
Jag väntar/avvaktar, tills dess jag ser ett tydligare kopplingsschema över hur Arduinon kan interplementeras i bilens elsystem innan jag agerar.
Men Auduinon som multipurpose (månganvändbar) elektronisk pryl är klart intressant.