Huvudbromscylinder
Moderators: Magoo, kg-student, Björn J., fgronlun
Huvudbromscylinder
Jag funderar om det fattas något i denna cylinder och om fjädern är åt rätt håll? Har kollat sprängskiss och tycker inte att det stämmer.

- kg-student
Re: Huvudbromscylinder
Problem med bilden?
Om resultatet skall bli bra måste du lyssna på andra, och sedan göra som DU vill.
Buggypriset BugRun 2015 och People's choice West Coast Bug Meet 2015
Hemsida: http://dta019.wix.com/beach-buggy-teardrop
Buggypriset BugRun 2015 och People's choice West Coast Bug Meet 2015
Hemsida: http://dta019.wix.com/beach-buggy-teardrop
Det skall ligga en tunn, mässingsfärgad bricka ("backventil"?) framför den ytan med de 6 små hålen, samt en gummidetalj.
Var ute och pillade isär en nyss, så ser det ut;

Jaha.. Renovera in i absurdum?mettis wrote:Det skall ligga en tunn, mässingsfärgad bricka ("backventil"?) framför den ytan med de 6 små hålen, samt en gummidetalj.
Är det lönt att hålla på med detta? Nya hbc är ju inte så värst dyra, det är ju ändå en säkerhetsdetalj.
Om grejerna inte funkar, kroma dem!!
VW Buggy 1600 -68.
VW Buggy 1600 -68.
Nej, jag köpte oxå en ny för 500kr, men man kan ju ha en felfri, och sätta ihop den rätt?
Självklart, men min generella åsikt är att man inte skall hålla på och meka med sådana saker, då det tar lång tid, samt att bromsar på något vis är relativt viktiga för fordonets framförande, eller snarare viktiga för fordonets retardation.mettis wrote:Nej, jag köpte oxå en ny för 500kr, men man kan ju ha en felfri, och sätta ihop den rätt?
Vidare anser jag även att man inte skall meka för mycket med startmotorer och generatorer, bättre att lämna in till bilelektrisk firma, eller köpa nytt, nyrenoverat med garanti.
Om grejerna inte funkar, kroma dem!!
VW Buggy 1600 -68.
VW Buggy 1600 -68.
Tack för bilderna! De fick mig att inse att det fattades delar. En ny är beställd.