Författare Meddelande

<  Medlemmarnas beach buggy-projekt  ~  Smajly's buggy..

InläggPostat: lör 14 okt 2006, 23:37
AnvändarvisningsbildInlägg: 3526Ort: LandskronaBlev medlem: ons 11 okt 2006, 14:01
Buggy, -68, 1500 motor. Ska in i garaget för lite småfix, kanske blir ett par turer först bara, är besiktigad o körklar.
Karossen lyftas av och snyggas till.. frontbågen tas bort (till salu billigt).. ny instrumentpanel byggas.. nya mätare och reglage.. mittkonsoll tillverkas.. allmänt snygga till inredning.. motorn plockas ur o snyggas till.. lägre rutram.. kapellet ska ha ny dragkedja.. nya bakljuse.. eventuellt om tid finns blir det en ny lack i annan färg och kanske nått motiv om jag orkar.

En webbsida kommer snart att göra med fortlöpande uppdateringar allt eftersom bygget går framåt.

Lite bilder på den:
Bild

Bild

Bild

Bild

Senast redigerad av Smajly fre 08 dec 2006, 23:22, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil WWW ICQ
InläggPostat: lör 14 okt 2006, 23:41
AnvändarvisningsbildInlägg: 1706Ort: Vasa/FinlandBlev medlem: tor 05 okt 2006, 14:50
den va fin

en sug motor suger
Offline Profil
InläggPostat: sön 15 okt 2006, 14:04
Inlägg: 26Ort: Ange din ORT här ! Vet du ej hur så kontakta moderator för hjälp.Blev medlem: tis 29 aug 2006, 11:45
trevligt med lite bilder
Välkommen
Mvh Puls

Offline Profil
InläggPostat: sön 15 okt 2006, 20:32
AnvändarvisningsbildInlägg: 1706Ort: Vasa/FinlandBlev medlem: tor 05 okt 2006, 14:50
Har du tänkt göra nå annat åt maskinen än upputsning?
Annars så är ju karossen en mycket fint utgångs objekt.
Själv letar ja efter en motsvarande kaross men bugjeten är lite snäv så blir att ha den man har tillsvidare

en sug motor suger
Offline Profil
InläggPostat: sön 15 okt 2006, 21:15
AnvändarvisningsbildInlägg: 3526Ort: LandskronaBlev medlem: ons 11 okt 2006, 14:01
Puls >> Tack. Fler bilder lär komma.

fgronlun >> Nä, hade nog mest snygga till den bara. Nått särskilt du hade i tanke?

Offline Profil WWW ICQ
InläggPostat: sön 15 okt 2006, 21:38
ModeratorInlägg: 8267Ort: Skepparslöv (Kristianstad)Blev medlem: tis 18 jul 2006, 18:04
fråga... har du en bild på "nosen" av huven? Podsen är ju Dösjebroare, men karossen är det inte... ser ut som en snygg manx-klon :)

Får man in mer än 2 fingrar mellan hjul och skärm är bilen för hög.
Offline Profil
InläggPostat: sön 15 okt 2006, 21:53
Inte riktigt bra på nosen men jag har nån framifrån.. vänta nån minut så ska jag lägga upp den.

Har bara denna. Men så fort ja hämtat hem den nästa helg så blir de fler.
Bild

Så podsen e från dösjan? Hur ser du det? Var det bara dom som gjorde den modellen eller?

Offline Profil WWW ICQ
InläggPostat: sön 15 okt 2006, 22:24
Nä tänkte bara

en sug motor suger
Offline Profil
InläggPostat: mån 16 okt 2006, 15:13
ModeratorInlägg: 8267Ort: Skepparslöv (Kristianstad)Blev medlem: tis 18 jul 2006, 18:04
antingen är det döjsebro eller en avgjutning av dom... det vet jag bara ;)
Karossen däremot... om det sitter som en "platta" i fram med plats för ett emblem så kan det vara en manx, men oddsen för en äkta manx är tyvärr nära noll.

Orsaken till att jag vet en del om karosser är att jag i nästan 3 månader försökt få fram tillverkaren av min och inte lyckats.
Har tillochmed spårat vem som byggde den 83-84, men han lever inte längre *snyft*

Offline Profil
InläggPostat: mån 16 okt 2006, 21:19
Aha.. de blir till o kolla de när jag hämtar hem den. :)

Kul att kolla upp historia om den.. man kanske skulle testat det i vinter.

Offline Profil WWW ICQ
InläggPostat: lör 21 okt 2006, 12:15
grattis Smajly!

den är jävligt fin :D

InläggPostat: lör 21 okt 2006, 20:57
Tack Henke. Förhoppningsvis kommer den bli lite finare i vinter.
Var uppe o hämta den idag. Skönt o ha den i garaget iallafall.

Offline Profil WWW ICQ
InläggPostat: lör 28 okt 2006, 08:26
Inlägg: 56Ort: Björkvik, KatrineholmBlev medlem: tor 22 jun 2006, 07:27
grattis till nya bilen, det var en riktigt fin en det där =)
Tvärr måste jag förstöra drömen av att det kan vara en Manx, det är det INTE, dock har du den närmast liknande svenska klonen av den legendariska Manx Meyers karossen.
Magoo, du ser att det inte är en Manx bl.a. på ribban som finns i mitten av huven... en annan skillnad är att Manx fronten har förutom emblemet, plats för reggplåten nedtill.
Jag har också forskat lite i var denna kaross kommer ifrån eftersom jag har samma... jag var inne på att det kunde vara en Fibertech Manx (namnet på en annan klon) men kom fram till svaret när jag pratade med "Göran" på BugRun för 2 år sedan... han kände till tillverkaren, en Svensk firma.

Kommer inte ihåg allt han berättade i detalj men kontakta honom via hans hemsida om du vill fråga honom... han råkar också ha en buggy byggd med samma kaross, en riktigt fin en.

http://hem.bredband.net/gorans-buggy/frameset_sw.htm

InläggPostat: lör 28 okt 2006, 11:39
Hej
Väldigt kul med info och forskning om sakerna. Meddela gärna om du hittar mer om dom. Den har helt rätt stuk och är snygg i modellen.

Då kanske det var tur att jag valde att köpa just denna bilen. Det var den första och enda jag tittade på. Fick göra två resor (2*60=120mil) för att få hem den. Ena turen för att kolla på den och andra för att få hem den.

Jag ska ta mig en titt på hans websida.

InläggPostat: lör 28 okt 2006, 17:41
jo, jag misstänkte snarare den där "fibertech manx". Har faktiskt inte stött på en enda "äkta" manx i sverige (ännu), man får se på BR 07... om man nu fått ihopa bilen te dess..

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]
Sida 1 av 28
413 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 28  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori